Pulangkan HatiKu

sungguh aku terluka lagi. aku tak tahu apa yang buat aku tergila gila kan kau lah! kau ni suka sangat kan buat aku tak keruan.. macam apa je.. mana leh kau terus buat aku macam ni. makin lama aku cuba lupa pada kau kenapa makin kuat kau ada dalam otak aku. sungguh aku terseksa gila. aku cuba untuk luahkan tapi lidah aku kelu. dan akhirnya ia sekadar tersekat dalam hati aku..

wei! boleh pulang kan hati aku tak? pulang kan lah dengan baik. aku dah tahan nak bersabar menanti kau tanpa kau tahu pun isi hati aku ni. ah! tak cukup dengan kau, orang keliling aku memang buat aku hampir jadi gila. stress yang sangat! aku just nangis je sekarang ni. sebab hanya itu yang aku boleh buat sekarang. tak mungkin kan untuk salahkan sesiapa lagi lagi Allah sebab bagi aku dugaan yang macam macam ni. so aku just nangis dan nangis. sebab bagi aku dengan nangis tu buat aku lebih lega..

aku sumpah rindu nak jumpa dia. dia selalu je akan buat aku senyum. tapi dia juga selalu buat aku nangis tanpa sengaja. haha aku betul betul rindu nak duduk sebelah dia. suruh dia dengar cerita bodoh bodoh aku. ah.. aku memang dah terlanjur suka kan aku. aku nak sangat kau selalu ada untuk aku and teman aku walaupun itu sekadar ungkapan mulut kau. itu dah cukup, cukup buat aku bahagia. sumpah! tak tipu!

aku nak kau.. aku nak kau just diri depan aku. itu je. cukup sekadar aku boleh nampak kau senyum. itu dah cukup untuk buat aku lega. buat aku gembira. tapi layak ke aku untuk mintak semua itu? aku rasa bila dengan kau, macam ada satu tembok besar yang berada di tengah tengah kita. tembok itu macam nak pisah kan kita, macam nak jauh kan kita dua, macam nak lindung kau dari aku. kenapa itu yang aku rasa?

mula mula kau ketuk pintu hati aku tapi kenapa kau senyap je? aku dah bagi signal yang aku suka kau. kau balas kau sayang aku. tapi aku faham. maksudnya sayang  kawan macam aku. betul tak? kenapa kau cakap kau sayang aku? benda tu buat aku betul betul keliru. kau.. kau.. simpan lipatan love aku dalam dompet kau. kau kata "saya simpan dalam ni supaya saya boleh bawa kemana saja saya pergi." betapa aku terkaku waktu kau cakap macam tu. kau buat aku betul betul keliru. aku jadi makin keliru dengan kau. kau memang sengaja nak biar aku terus mengharap ke? kau memang kejam!

rasanya dah lama betul aku tak jumpa kau. hampir berapa minggu? entah lah. last waktu 14 february tu kot. aku nak cakap aku nak jumpa kau. kau kan selalu kata, kalau nak jumpa bagitahu. bila bila saya sudi luang masa untuk awak, tapi.. aku.. aku takut. aku ego untuk mula dulu. tak mungkin lah aku kena mula dulu. kau ni memang lembab yek? kenapa kau tak faham faham dengan apa yang aku bagi tahu kau.. haishh.. sampai bila aku perlu tunggu kau.

by the way, kau agak sibuk sikit sekarang. kau ni buat lawak. hari itu kau dah berhenti kerja tiba tiba kau kerja balik. sengal! tapi kau kata kali ni serius berhenti. kerja sampai 15.3.2012.. haha comel sungguh kau ni. so apa kata aku buat suprise datang jumpa kau. kau janji nak masak untuk aku. tipu aku je kau ni. ish! tapi hati aku berbolak balik lah! nak ke tak nak. nak pergi jumpa kau, tapi takut, tapi nak jumpa.. itu lah dalam otak aku, dalam hati kata nak, tapi otak kata jangan lah, malu! apa kes dah aku ni?????

ya Allah, aku bersyukur sangat sebab kau bagi aku anugerah ni. anugerah cinta. tapi kenapa ia buat aku rasa sakit? kenapa? aku perlukan restu kau ya Allah untuk mencintai dia. ya Allah restui lah aku untuk jadi milik aku. restui cinta aku pada dia. tolong lah.. restui aku supaya boleh memiliki dia sehingga akhir hayat aku. tolonglah...

Comments

Popular Posts