Malam Tanpa Bintang

begitu banyak perkara dah berlaku hari ini. entah apa yang aku lalui ni pun aku tak sure. siangnya aku terlalu bahagia bekerja. bekerja pun bahagia kan aku ni? haha tapi malam nya hati aku macam di penyet seperti kisah ayam di restoran ayam penyet.. ahaha merepek merepek dah! hehe

waktu siang aku lalui dengan cool.. aku usha abang yang ada kat kedai jam depan dengan pintu EXIT warehouse guardian ni.. Wah! sekali pandang, abang ni comel gila. Tapi bila tengok body dia yang tough berketul ketul tu takut aku. tak jadi nak tackle.. haha anyway, dia dh tegur aku dulu. aku kan peramah terlebih so aku balun je lah sembang dengan abang tu time aku jaga pintu EXIT hari tu..

nampak nya aku bertekak je dengan kak suan suan waktu jadi cashier.. bising gila.. customer gelak je temgok kita orang. and sedap sedap syok punya teliti aku scan barang. tiba tiba satu lembaga, eh silap satu manusia diri straight 20 meter depan aku. Fariz. tu nama yang terpacul dari mulut aku. aku pandang sekali lagi. oh bukan.. wah! dah teruk ni aku rindu Fariz. haha well, scandal sementara zaman kerja lah katakan.. haha tapi bayang khabar kata rambut dia merah, peh!! aku yakin belum sempat sua muka, aku dah gelak golek golek ulang kiri ke kanan, kanan ke kiri. hahaha memang syok! haha

break pun aku sempat break dengan Faziera and Nabil and Syazwan. Sembang and kutuk soal SPM memang sentiasa jadi bahan semua budak lepasan SPM sekarang ni. ini jugak topik aku sembang dengan Sam, Kheng Hun, Chee Poi before kerja tadi.

tapi kenapa? kenapa malam tu? Dia. Dia terpacul depan aku? aku terkejut beruk, rasa jantung aku dah berterabur bukan gugur je.. Apa dia buat kat sini? Ambil Nabil. Menyesal aku lambat call ayah aku, menyesal aku keluar awal.. segala sesalan ada dalam otak aku, haha Beribu Sesalan gitu..

peh, aku tak boleh nak gambarkan perasaan aku malam itu. aku rasa macam nak lari je. SERIOUSLY! rasa nak pecut je tinggal dia dengan Faziera. nasib baik ada Iera, tak lah aku gelabah sangat. dalam hati aku "cover wei, wat lek je, ko jangan nak nangis ke apa ke? biar mangkuk ni bla ni.. wat lek je.." aku cuba pandang kiri kanan, aku takut nak pandang dia. tu dia... Nabil dah sampai.. alhamdullillah.. nyah kau dari sini. jangan lagi nak datang depan aku. baru berapa hari aku doa tak nak jumpa kau lagi, tapi jumpa jugak. Kenapa kau selalu muncul tiap kali aku lupa kau? tak faham aku!!!!

stress gila.. bila kau bla, Faziera kata, dia tengok je kau. kenapa buat dia macam tu. Kesian dia, Dia cakap dengan kau, tapi kau buat dont know je dengan dia.

aku jadi serba salah lepas tu. air mata aku mula mengalir. aku cuba nak pandang muka dia, sebab wajah tu yang selalu teman aku sebelum tidur, wajah tu yang aku rindu. tapi bila aku pandang, dia pandang aku, aku cepat cepat alih muka. aku takut, takut nak bersua mata dengan dia. memang dari dulu aku sentiasa takut tengok dia. tak tahu lah kenapa? aku rasa fius hati dan otak aku dah putus kot!

bila dia pergi, aku rasa nak tahan pulak motor dia. tapi bila dia ada, aku rasa cepat lah pergi. aku tak sanggup nak tengok muka dia. kenapa dia pandang aku macam tu? apa yang dia fikir waktu itu? aku jadi serba salah tiba tiba. jadi takut, tubuh aku gigil bergetar getar. aku takut dia marah aku. aku takut dia tak suka aku dah. aku takut dia tak nak kawan dengan aku.  sedih lah aku nanti. bukan takat sedih tau, siap tongeng menonggeng nonggeng aku rasa. haha

tak cukup aku dah sedih tahap gaban ni, aku jadi khuatir pulak bila Faziera mesej aku kata, yang dia serba salah buat Shatul sedih. Actually soal mesej.. semua start gara gara Nazrin. Kenapa nazrin cari pasal aku. aku jadi musykil dengan Yin skarang. Dia suka Faziera ke? Dia tanya apa yang kau tak suka pada aku kat Faziera, dia marah Faziera mesej dengan lelaki lain, dia nak tahu semua pasal Faizera sampai stalk semua mesej Faziera. Aku confuse betul dengan mamat tu.. aku tengok dia, asyik nyanyi lagu jiwang je sekarang. ya pun putus cinta takyah libat kan aku, iera, wan boleh tak? masalah punya mangkuk!

akhirnya kau mesej Farah. aku rindu betul saudara kembar ku ini. Aku rasa nak peluk je dia sekarang ni, Nak luahkan segala yang terbuku dalam hati aku saat ini. tapi aku tak mampu. masa pula tak mengizinkan aku melakukannya. aku sayang kawan kawan aku. aku tak nak semua gaduh gaduh sebab aku cuma ada faziera, shatul and farah je sebagai pendengar aku. kawan aku memang ramai, tapi kawan cerita masalah duku aku cuma dia orang je. dia orang je sudi nak teman aku nangis. fatin dah jauh, susah nak jumpa dia. dia pun selalu hadir untuk aku bila aku nangis. dia akan peluk aku kuat kuat untuk legakan aku.

farah kata aku macam tahu yang dia ada masalah, tapi baru je selesai. haha lawak betul kembar aku seorang ni. Rindu pulak aku dekat dia dengan Hafiz. yelah, lagi suara Hafiz yang merdu bak buluh perindu.. hahaha kalau panas, suruh je Hafiz nyanyi mesti sejuk, lebat hujan. haha aku doa Farah and Hafiz akan kekal selamanya. aminnn..

aku doa jugak yang terbaik pada Shatul and affiq.. Aku risau kat shatul, okay ke dia.? betul ke nak break. apa lagi jadi ni? emm. apa apa pun, aku sentiasa sudi nasihat kawan aku walaupun aku bukan tahu sangat pasal cinta ni. aku mana pernah bercinta. orang minta couple aku kata, maaf boleh kita kawan je. and ni akhirnya. aku jatuh cinta pada kawan sendiri. balasan aku lah! hahah padan muka kau wei.. hahaaha

aku doa gak Faziera happy dengan cinta yang dia kejar sekarang. kalau dia dengan Yin pun okay je. tapi kalau dengan yin memang dia kena banyak sabar lah. Yin ni macam macam hal do.. tak tahan aku! stress aku tengok dia.. ahhhh! apa pun Faziera, aku sentiasa ada untuk kau! aku tahu pasal kasut tu mesti ada yang gatal ambil. jangan risau ada lah tu.. mesti ada.

untuk aku.. aku harap aku akan kuat untuk terus kan usaha aku lupakan dia. yaAllah jangan biar lah dia terus muncul depan aku kalau aku sudah lupa dia. tak tahan lah aku macam ni. belum meletus otak aku. apa apa pun dia akan sentiasa dalam hati aku. sebab dia memang kawan yang paling aku cinta.. :)

Comments

Popular Posts