Merah oh Merah

hari ini aku macam macam aku alami. haish! happy, terkejut, semua ada.. bercampur baur perasaan aku hari ini.

pagi pagi lagi aku semangat gila gosok baju merah aku tu. yelah nak datang sekolah lah katakan. jumpa dengan Fatin and Arin. pe! lama sungguh tak jumpa depa dua. so berdebar. haha dalam perjalanan aku nak datang, boleh pula perut buat hal. dengan selambanya aku aku boleh patah balik rumah. lagipun ada barang tertinggal lah. nak tak nak kena patah balik. tu yang lambat. kesian Arin and Atin tunggu aku. maaf kan saya ye awak awak.. hehe

dalam sekolah jumpa semua cikgu semua nak ingatkan pasal ambil result lagi berapa hari ya. haishh, apa kes ni? 22 march cikgu! nak saya buat papan tanda besar besar ke? takyah lah banyak kali, sensitif tau dengar..haha

then aku pergi lah bank dengan Faziera. bukan main lagi panas Malaysia ni. tekak aku haus siot. okay! now to Subang Parade. tak sabar tak sabar! nak air cond.. punya lah lama duduk dalam bas mini ni. aku rasa sejam jugak lah. round round.. tapi yang lawak jumpa Faiz kat bas. itu okay lagi.. jumpa Erra Kasdarun tu yang tak tahan. apa hal dia nampak macam alim semacam ha? macam budak budak dah taubat je aku tengok. dia dah berubah ke? itu je dalam otak aku. haha lantak lah! asal dia bahagia. kan? kan?? kan???
sampai sampai je terus cucuk duit kat mesin ATM.. mentang mentang dpat gaji so keluar semua duit sendiri. haishh..

then, terus je gerak jumpa Nazrin. Yin kata sejam dia tunggu kami. haha dah mencekik McDonald diam! haha lepas tu kita orang bertiga pergi MPH. gila lama siot tunggu Nabil. lempang laju laju baru tahu. tapi.. sesampai je Nabil aku terdiam.. dia! dia pun ada???? apa kes ni wei? dalam hati OMG DIA! dalam otak, wei iera! kau kata Nabil dengan Yin je, apahal dia ni ada gak??? ishhhh! =.="

yang buat aku lagi tambah bengang, apahal dia pakai baju sama colour dengan aku. merah! aku tahu lah merah itu cinta tapi kenapa time time ni gak nak sama. aduh! yang Faziera apa lagi. mula lah ejekan pertama dia. yaAllah, rasa nak lari pecut 100 meter je dari dia! malu!

akhirnya aku dah malu nak cakap apa apa. and kami just pergi makan akat carls'JR. burger dia mak aihh.. besar nak mati! kenyang kami semua.. aku rasa boleh mati kekenyangan kalau hari hari telan benda tu. pe!

akhirnya Farah sampai jugak. dia kata dia berjaya dalam interview kerja dia kat damansara tu. bukan main jauh. tapi yang funny, semua dah berhenti kerja tapi dia baru nak mula kerja =.=" tak faham sungguh kembar aku yang sorang ni.

and endingnya kami balik pukul 8 malam.. semua gara gara tunggu bas lama. gila lawak tunggu bas dengan Nabil, Faziera, Farah, Dino. rugi Azwan balik awal. kalau tak dia pun gelak gelak dengan kita orang. sumpah kelakar. main teka teka nombor bas semua. entah apa apa je. haha :D

lepas tu jalan balik dengan Farah and Dino. saja lah tanya Dino pasal Alif. lama betul tak dengar pasal sahabat paling annoying aku tu. rasa rindu nak bertekak dengan dia pulak tiba tiba. hehe :)

and pukul 10 lebih kot baru lah Farah balik rumah dia. ayah hantar. pe! macam macam benda bodoh pulak yang kami cerita berdua. entah hapa hapa je. merepek je kami dua ni. jangan campur nanti jadi gila. haha

nampak nya hari aku habis dengan begitu cepat sekali. aku jadi sayang pulak pada hari ini untuk berlalu. bukan sebab aku dapat jumpa dia je, tapi sebab aku dapat gelak dengan kawan kawan aku yang dah lama aku tak jumpa. haha teringat pulak zaman zaman sekolah aku. semakin ingat dia orang semakin ingat aku kat tanggal 22 March ni. tarikh keramat. segalanya bermula pada hari itu.. so aku harap aku dapat yang terbaik. aminn... :)

Comments

Popular Posts