Akhim

Hari ini aku begitu sedih teringatkan sehabat karibku sejak aku kecil. boleh dikata kan kami membesar bersama. dia adalah jiran dan keluargaku..

aku masih ingat saat kami mengulangkaji bersama dahulu, berenang bersama sewaktu kecil, dan bertengkar benda yang remeh dahulu. kini tiada lagi semua itu.

dia memang budak yang bermasalah, dia hisap rokok, dia selalu ponteng sekolah tapi hatinya baik. dia sering membantu aku kalau aku ada masalah. dia bijak orangnya cuma malas sikit,. aku masih ingat dia cabar aku sewaktu PMR.. nasib aku menang. kalau tak, habis aku kena belanja dia. aku ni dah lah kedekut.

tapi sejak penceraian mak dan ayah dia, dia mula lupa akan pelajaran. tapi alhamdullillah, dia sayangkan mak dia. dan akhirnya dia ambil keputusan untuk belajar macam dulu.

tapi kenapa? kenapa nasib tak menyebelahi dia.. dia jatuh sakit waktu bulan puasa tahun lepas. otak dia jadi tak berfungsi. dia seakan akan hilang ingatan. dia lupa siapa dia kadang kadang dan tak ingat semua benda. dia berhenti sekolah. SPM yang lepas pun dia tak ambil.

sumpah aku nangis bila dengar khabar dia sekarang dari mak aku. Apa dah jadi pada dia actually? Dia stress sangat ke? tapi bila mak aku kata sekarang dia kadang kadang okay, kadang kadang sakit and meracau meracau. dia banyak duduk rumah je sekarang. sedih aku bila terbayang wajah dia.

Sumpah aku sedih pasak khabar dia.. Aku doakan dia sembuh. Dan aku betul betul nak jumpa dia.. Akhim, walauapapun jadi kau tetap kawan aku wei! aku akan sentiasa doakan yang terbaik untuk kau.. Muhammad Akhimmullah bin Hood.. :)

Comments

Popular Posts