Hari Yang Dahsyat

Dia lagi. Tiap kali aku tunggu bas tengah hari buta je mesti wajah mamat ni mucul kat depan aku, time kerja dulu lagi lah hari hari aku ngadap dia. tunggu dengan dia. tengok lama lama memang hensem. tapi tak apa! aku setia pada "si Pencuri".. dah la menduakan dia dengan memuji seranah Sir Chupa Chups. hehe teruk sungguh. tak boleh lari dari sifat gatal. haha :D

selalu kalau aku tunggu dia mesti akan diri jauh jauh lepas tu pandang aku macam aku ada buat salah je kat dia. dah la kening cam Degawan cerita susuk tu. tapi tu yang hensem tu.. tak boleh tahan beb kening dia. tapi muka mamat ni manjang je serius.. ketat sungguh. kerja? Secret Recipe. macam dah tak ada tempat lain mamat ni nak kerja. nasib lain outlet dengan "si Pencuri",kalau sama outlet pun tak apa.. kalau aku jenguk, sekali arung. ahaha ada hati jugak! :P

anyway kali ni aku agak terkejut. ni nak cerita aku kalau tunggu bas memang tak suka duduk kat bus stop tu.. aku lagi suka duduk tepi tepi jalan. merempat gitu! tengah aku syok syok layan asap kereta lalu lalang, ada mamat berdiri betul betul belakang aku. kasut dia.. Mak aiih.. bukan main berkilat. aku angkat sikit kepala.. Pe! jam Rolex.. Mahal tu~ angkat lagi kepala.. baju ni.. macam selalu nampak.. dia ke?? itu je dalam otak aku.. "si Pencuri" tapi angkat lagi kepala.. La... mamat ni lagi.. sambung hirup udara segar balik lah..

tiba tiba dia duduk sebelah aku. penat lah tu. tapi apahal sebelah aku? aku tengok bus stop kosong je.. sibuk nak curi port aku la tu! dengki.. mamat ni bahaya. 
tapi aku usha usha gak mamat ni.. apahal muka kau garang sangat ha? sibuk betul lah aku ni.. tapi bila dia pandang aku , aku toleh tempat lain.. dah macam ni lagat kita orang.


tapi ni sekadar gambaran je lah.. hehehe :P

bas akhirnya sampai.. aku dengan semangat bangun nak naik bas. boleh selamba badak je mamat tu tolak aku. nak masuk dulu. tak guna punya lelaki! mustahil kau tak nampak aku. aku bukan kecil sangat. aduh! lepas tu aku pun jeling kat dia, dia boleh buat muka selamba badak dia je! sumpah seranah dah dalam list ni otak aku kat dia. bengang sungguh. 

aku usha tempat, ada satu place tuk aku. cun! mamat tu pulak berdiri kat depan. ada aku kisah? tapi sampai kat depan Wawasan akak yang duduk sebelah aku tu pun turun bas. dengan selambanya mamat tu "Aku nak duduk situ." dei! semak betul lah. dah langgar aku tadi, buat donno, sekarang nak duduk sebelah aku. jangan harap! aku buat buat tak dengar dengan pura pura sms kawan aku. actually memang tengah sms kawan aku pun. selamba badak dia sepak kaki aku. kurang ajar! ni lelaki paling kurang ajar pernah aku jumpa lah! Gila betul! okay aku maafkan lagi. sebab aku memang cuak tengok kening dia. sumpah menyeramkan. dah la serius memanjang. mati siapa jadi bini dia karang. dahsyat! so aku pun ngesot ke kerusi sebelah dalam dekat tingkap tu. sepanjang perjalanan dua dua seibuk sms. 

yeah! akhirnya aku sampai. nak turun. tapi.. dia! nampaknya dia faham sebab aku dah mula berdiri. dia benarkan aku lalu. sedang aku nak lalu depan dia, boleh pulak dia berdiri. nasib baik aku elak. kalau tak, memang kau free free dapat cium aku. kurang asam gelugor..! tak kan ku benarkan! langkah mayat ayam aku dulu. dia duduk balik. and kata "eh! sorry sorry.." dua dua muka dah macam udang bakar.. cepat cepat aku bla. malu gila kot. 

sampai je jumpa kawan aku. kawan aku tanya. "apahal pipi kau merah sangat?" 
"Panas kat luar tu" itu je jawapan aku. hehehe :p

sumpah aku kata kalau aku jumpa lagi lelaki tu aku akan berusaha seboleh mungkin untuk jarak kan diri aku dengan dia sejauh 30 kaki. kalau boleh jangan sampai aku boleh nampak lubang hidung dia tu. ishhh.. sumpah ini tragedi.

tak cukup dengan kejadian gila tadi. petang tu. aku makan sensorang kat kedai mak cik yang kat sebelah surau tu. boleh pulak ada seorang mamat ni dudk kat meja aku. dah lah tak kenal. boleh selamba badak je share meja dengan aku. tak mintak kebenaran pulak tu. okay.. aku maafkan. tapi bila aku tengok. sekeliling semua tak ada orang. berasap lah aku. meja banyak kosong kot. ke kau tak nampak aku?

dia kata "ehehe.. saya tak biasa lah duduk seorang ni.. awak temankan saya ye"
aku lempang jugak.. yang aku tak boleh tahan dengan mamat ni. muka dia, sumpah macam FARIZ! aku benci betul mamat tu! dia tu kawan kepada encik Rahmat kita selaku EX-BOYFRIEND kawan baik aku, sumpah lelaki buaya mamat tu. tak faham aku kenapa dia nak menipu perempuan perempuan and couple ramai ramai. =.=" daaaa~~~ 

okay boleh faham lagi. tapi bila dia kata "nak Number Phone aku, nama aku tinggal mana? memang aku bengang. ada ke tanya banyak banyak soalan. tanya je lah "boleh saya nak biodata awak?" ha... faham lah aku. hahaha gurau je. bila dia dah merepek, aku pun apa lagi.. masa untuk aku beraksi. haha dengan semangat waja dalam diri aku buat muka blur aku. sebenarnya aku sedang berpura pura yang aku ni bisu plus pekak. haha amik kau! apa lagi lelaki tu pun just senyum. and kata "sorry" and bla. dalam hati aku dah balun gelak gila gila. mak cik yang masak tu pun memang dah masak dengan perangai bodoh aku ni. so dia just gelang kepala.. haisshhhh.. hei! ni anak encik Hadi lah.. apa yang tak boleh dia buat.. hahaha 

haishh.. hari aku hari ni sangat lah menggerukan. baru aku tahu lelaki sekarang dah makin pelik. yang macam macam je. nampaknya aku kena doa banyak banyak jodoh aku bukan dengan lelaki pelik pelik. pe! memang hari ni jadi hari paling dahsyat. tak akan aku ulang hari ini.. :)

Comments

Popular Posts