Tolonglah...

hari ini aku betul betul penat bekeja.. aku terlalu asyik dengan kerja kerjaku. sehingga aku tak sedar yang aku langsung tak ingat dia. kelakar.

 ini lah first time, maybe.. yang aku tak ingat dia langsung. macam mana aku boleh tak ingat dia waktu aku bekerja. tapi Allah itu Maha Agung. setiap kali aku lupa Dia, Allah akan beri akan masalah, dan macam itu juga kalau aku lupa kan dia, aku pasti akan bertemu dia. Tuhan seperti tidak benarkan aku untuk lupakan dia. mungkin sebab doa aku. sebab aku selalu doa,

"andai dia milik aku, kau dekat kan dia dengan aku, tapi jika tidak jauhkan dia dari ku.."


kau suka sangat doa macam tu kan?? kan dah kena.. Tuhan itu kan adil.. mesti dia akan tunaikan. apalah.. patutnya doa nak dapat jodoh yang baik baik, tapi aku lain..

tapi hati aku kuat kata, dia bukan jodoh aku. aku rasa pertemuan aku dengan dia just untuk uji hati aku. aku redha kalau ianya bukan dia..

waktu aku sibuk kemas kemas barang tadi sambil nyanyi lagu I'm Yours Jason Mraz .. sedap lah jugak.. tapi naik jemu lah dengar berkali kali. rasa nak meletup je otak aku dengar. haha then, dengar punya kerja. aku terpandang kat luar kedai. dia berjalan  betul betul depan aku.

betapa haru nya jiwa aku time tu.. Allah saja yang tahu. aku menangis time tu jugak. kenapa dia mesti muncul tiap kali aku berjaya lupakan dia..! kenapa!!!! aku benci dia! sungguh aku benci dia..! benci dia untuk beberapa saat!

aku tak sanggup lah nak tanggung semua ni. aku tak nak bagi harapan kat hati aku untuk tunggu dia, so aku sibuk kan diri aku. tapi kalau ini yang ditakdirkan setiap kali aku mula lupa kan dia, macam mana??

"Sungguh, kau buat aku betul betul naik gila. aku mohon jangan muncul depan aku tiap kali aku lupakan kau, sebab aku tahu kau tak akan pernah jadi milik aku sampai syurga pun.."

Comments

Popular Posts