Kokoro No Tomo

"Aku nak jadi teman hati kau boleh tak?"


bapak untung lah kalau ada mamat datang kat aku cakap macam tu. lagi lagi kalau dia. dia. dia lagi. otak aku memang tak boleh nak berhenti bergerak nama dia yek? susah lah nak mati kan memory yang ada pasal dia tu. susah. macam nak mati!

kenapa lah kau ni suka sangat wat aku kusut? see! aku susah nak hidup sekarang.
kenapa dalam ramai ramai lelaki, kau juga yang buat aku sangkut. aishh.. hati ni pun satu. yang kau tangkap cintan dengan mamat tu kenapa?? haisshh.. kan sekarang dah derita. rasa macam nak tercabut je hati ini sebab asyik menahan rindu.

kan best kalau aku betul betul jadi teman hati kau. andai itu benar benar terjadi, alangkah dunia ini indah. bagai bulan dipagari bintang je aku rasa beb! tapi aku rasa macam tak boleh je. kau pun baik sangat dengan aku, caring gila kat aku tapi langsung tak bagi aku signal kau suka kat aku. hancus remuk hati aku.

aku suka betul jadi teman hati kau. bukan teman hati je tau. teman segala teman. teman tidur belum lagi lah. itu lain kira lah bak kata mamak kedai depan rumah aku tu. haha! anei anei.. rindu roti canai anei lah pulak! eh! dah lari tajuk lah! sambung sambung..

ya Allah, kenapa mesti sekarang? kenapa kau lahirkan perasaan berharap pada aku? aku tak nak lah berharap yang dia jadi teman hati aku. kalau dia tak nak jadi, buat aku terluka je. aku tak nak terluka kerana sesuatu yang tidak banyak faedahnya..

so baik aku pendam kan sahaja perasaan ini. aku terlalu takut untuk hulurkan cinta ku, atau menerima cinta. takut cinta itu tidak diredhai..


Kau tolonglah aku yang keliru ini. Berikan aku jalan yang terbaik..

Comments

Popular Posts