Thanks Cicak Kobeng

kau sungguh dahsyat lah wei.. kau memang dasar cicak kobeng. aku tak tahu macam mana kau boleh buat kawan aku yang hati keras macam batu mar mar ni suka pada kau. hei cicak kobeng kau tahu betapa kuatnya cinta kawan aku pada seorang lelaki biasa ni. nak banding dengan kau. uuhh. dia tu mamat kaya.. hensem lah jugak. tak nafi. kereta pun berderet. duduk rumah pun goyang kaki je. tak ada nak kerja kerja macam kau. kena duduk kitchen masak itu ini. kau memang hebat lah cicak kobeng.

cicak kobeng aku selut lah dengan kau. walaupun kau kerek gila dengan kawan aku tapi cara kau itu lah yang buat kawan aku mula jatuh cinta pada kau. aku rasa kalau kau masak racun pun kawan aku sanggup minum sekarang ni. kau kan chef terkenal kat kedai makan itu. tak nafi.

kawan aku yang seorang ni kata kau tu teruk. budak yang agak... hehe kawan aku tu memang suka memberi tanggapan pelik pelik lagi kat orang yang macam kau. tapi kali pertama aku jumpa kau, aku dapat tengok dari mata kau yang sepet tu ada something pada kau yang aku nak tahu. kau ni memang ada ciri ciri laki idaman aku tapi bukan kawan aku yang dah jatuh cintan dengan kau tu. haha tu lah wei.. aku dah kata lelaki sepet ni comel. kau je tak caya. haha kan dah tangkap cintan dengan mamat tu..

by the way aku tak boleh lupa waktu aku terserempak dengan cicak kobeng ni. kan aku dah kata dia lain dari yang lain. ada yang istimewa yang buat aku nak tahu siapa dia. bukan aku suka dia yek.. just aku nak kenal dia. sebab dia dah buat kawan aku jatuh cinta.. haha sungguh lelaki ini memang hebat. tahu tak apa yang buat aku tersenyum waktu jumpa dia tu. dia.. dia.. keluar dari surau dengan aku. sama sama kita orang dah lewat nak kerja kot. aku kelam kabut, dia pun. aku ikut je belakang dia sampai dia masuk kat tempat kerja dia. berlari kami. hahaha kini aku teringat kawan aku pernah kata cicak kobeng ni selalu masuk lewat lepas tu berlari lari nak masuk kerja. kini aku tahu dia bukan seberangan orang. aku suka kau lah cicak kobeng. aku suka kau dengan kawan aku. sumpah aku suka. aku setuju gila gila kalau engkau lah jodoh kawan aku. aku kata tak apa lah kalau kawan aku tu tak ada jodoh dengan kawan kami yang kecik tu.

wahai sahabat,
aku tahu betapa kau suka kan dia. aku akan dorong kau aku akan pimpin kau sampai kau mampu untuk berdiri dengan sendiri dalam mengejar dia. kau memang bertuah sebab kau mampu lupakan cinta yang sekadar menyakitkan hati kau. tak macam aku. aku ni teruk. ada ke patut suka kat kawan baik sendiri. ikrar aku sahabat. sampai tubuh aku berpisah dengan jasad aku, aku akan doakan kebahagiaan kau dengan dia. dia tu tak kisah lah siapa. tapi dia adalah jodoh kau. tak perlu lah kau takut lagi untuk menempuh hari hari kau sebab kau sememangnya mampu.

"Thanks cicak kobeng.. kau sampai dahulu sebelum mamat lain."

Comments

Post a Comment

Popular Posts