nak jujur ke tak?

"awak! awak! saya nak ngaku yang saya suka kan awak!"

ayat ni just in my dream je lah! mana mungkin aku nak jujur aku suka dia kot. kalau aku ngaku.
mungkin dia akan bagi reaksi

1- "saya pun suka awak"
2- "what? awak jangan buat saya geli lah!"
3- "haha pandai awak buat lawak."
4- "maaf! saya dah suka orang lain."
5- " oh please! muka macam mak cik pasar, nak kat aku!"
6- "saya just boleh kawan dengan awak lah. sorry."

walauapapun jawapan dia, aku gerenti esok ada berita kata

"seorang gadis bunuh diri"

pe! kalau jawapan happy. aku bunuh diri sebab happy sangat. kalau sedih. sah lah sebab sedih!
aku ni tak suka lah main main cintan cintun ni. bukan gaya aku nak ada balak, pergi date semua. bukan style aku nak bermanja manja dengan kekasih hati aku. emm..

aku ni asyik merungut je kan? tak bersyukur langsung. tapi aku tetap happy. walaupun dia tak pernah tahu aku suka dia, tapi dia sentiasa care pasal aku. aku suka gila bila dia selalu kata "Take care awak!" pada tiap akhir bicara dia. aku dapat rasa yang dia cukup menghargai aku walau ianya hanya sebagai seorang kawan. aku beruntung sebab dia kawan baik aku. sekurang kurangnya tak lah aku frust macam kawan aku yang sorang ni, F. suka kan lelaki yang tak pernah kami rapat pun.. MR. Tampayaki betul lah... kalau dia baca ni, bising dia. haisshh.. tak apa aku selalu doa, dia suka orang lain sebab encik tampayaki tu tak pernah hargai dia. macam #@%! je... kan dah kena! haha

aku sebenarnya nak jujur je. tapi aku takut aku terluka macam kawan aku terluka. kawan aku S ni memang tak pernah dapat pengakhiran cinta yang baik so aku takut jugak nak bercinta. tapi bila tengok kembar terchenta aku bahagia, memang nak sangat ada bf..

tapi tak apalah. tak jadi.. biar single. bagi aku single is no trouble. lagi bebas and tak ada banyak problem. kan?? biarlah aku tumpukan perhatian ku pada pelajaran dan masa depan aku dulu. semoga Allah sentiasa mendampingi aku. Amin..

Comments

Popular Posts