sekadar ternampak

hari ini aku bertemu dia. tapi sekadar dari jarak yang jauh. entah kenapa hati aku kuat kata, dia ada kat sebelah aku. dan alih alih aku pandang belakang, dia baru je lalu. aku cuba nak cari dia lepas tu, tapi dia dah tak ada. dalam hati aku rasa sakit sangat. macam aku dah tak boleh jumpa dia lagi dah. tapi aku nafikan. aku sedapkan hati aku kata itu bukan dia, just bayangan aku saja.

tapi macam mana aku nak nafikannya sedangkan kawan aku kata mereka nampak dia tadi. rasa nak nangis je time tu. cemburu mula datang. kenapa korang jumpa dia, aku tak? 

tapi aku cover juga. aku kata oh. dia sihat? kawan aku kata sihat je. alhamdullillah. dia sihat. aku betul betul risau lepas waktu itu. rasa nak jatuh jantung aku bila dengar berita tentang dia waktu itu. tapi bila dengar dia dah normal, boleh buat orang marah macam selalu, aku bersyukur tapi just dalam hati lah. kalau kuat kuat, kantoi lah aku. 

mungkin bukan jodoh aku kot, nak jumpa dia hari ini. tapi aku sentiasa berharap dia sentiasa dekat dengan aku walaupun berlainan arah.

Comments

Popular Posts