Adik Baru Dedikasi

Alhamdullillah.. Akhirnya Puan Hasnira Watie atau lebih manja dengan panggilan mama Watie telah selamat melahirkan adik kami. 
Penuh liku kehidupan cikgu. Cikgu sangatlah lasak. Aku masih ingat cikgu telah keguguran hampir dua kali setahu aku. Betapa sedihnya kami tat kala itu. dan aku juga masih teringat betapa sedih nya hati kami ketika terlihat laporan kesihatan cikgu, Cikgu ada sakit apa tah, aku dah lupa. hehe

tapi yang aku tahu time tu, muka cikgu memang nampak sangat pucat, and tak bermaya. Tiap kali cikgu masuk kelas mengajar, sedaya upaya kami untuk tidak melukakan hati cikgu. Kami taknak cikgu sedih sebab kami. Kami nak cikgu sentiasa ingat kita orang sebagai anak murid dia yang terbaik dan terbaik.


Taraa! inilah baby yang dimaksudkan.. Comel tak?? Nama dia Syafiqa Humaira bt. Saiful Bahari. Beratnya 3.78kg dan lahir pada jam 3.55 petang di Hospital Cheras. 

Rasa macam pergi je jumpa adik baru kami ni.. nak tunjuk ni..


siapa ni? ni lah akak akak and abang dia.. Satu Malaysia lagi tau. haha Tapi nampaknya masa tidak mengizikan aku untuk buat macam tu. Tak mungkin untuk aku jenguk cikgu. Yelah. jauh kan mana ada transport. And masa dah suntuk aku akan start PLKN lagi seminggu.

Dan dalam masa seminggu ada banyak benda yang aku kena selesaikan. Aku buntu lah. Betul betul tak tahu apa aku patut buat. Terima dia, Lantakkan dia, lupa kan dia, terus sayang kan dia, buat bodoh je???? atau yang seadanya.. tapi aku nak benda selesai supaya hari esok aku takkan berfikir lagi.. 

YaAllah tolong bagi aku jawapan yang seeloknya sebelum aku berangkat pergi.. :')

Comments

Popular Posts