Selamat Tinggal PHR

Assalammualaikum...

Yeahhhh.. Akhirnya tamat jugak PLKN aku... Alhamdullillah.. aku selamat pulang seperti pertama kali aku jejak ke dalam kem tu... Bersyukur gila.... Kalau dulu nak masuk aku masuk dengan air mata, nak balik pun aku pergi dengan air mata... Berat je hati ni nak tinggal kan kem.. tinggal kan kawan2 yang dah menjadi sebahagian diri aku kat sini.... So, hari ni aku nak cerita apa aku rasa sebelum balik semalam..

Petang nak berpisah...

Aku masih tak menangis. Naz bye2 aku... Dia tersenyum manis.. Tiba2 Azrul datang... Dia kata dari dia cari aku.. aku pun oooohhh... hahaha... Aku sempat lagi conteng kasut Apeng.. Aku tulis "Anis Love Apeng".. hahaha.. Apeng ni gangster kem tahu... Tapi dia sangat baik lah dengan aku... Badan dia tinggi, besar.. Takut.. memang kaki gaduh..

Lagi sorang gangster ni, willy.. Pun kaki gaduh cina ni,... Tangan dia bertattooo... jangan memain... Dia kata mahu minta permintaan.. aku tanya apa? Mahu aku senyum nampak gigi then tangkap gambar dengan dia.. HAHHAHAHA! Sumpah dia lawak... Kawan2 cina yang lain pun mahu jugak.. Diowg kata semua byk suka u senyum.. hahaha...

Malam nak berpisah..

Suasana dewan riuh sangat.. Kami baru dapat phone.. Then ni malam terakhir kami.. Cikgu dan pelatih semua busy buat makan2, raikan kemenangan tiap kompeni... termasuk lah kompeni aku... Delta... aku duduk seorang yang kerusi... Aku tengok je semua kawan2 aku... Dekat sekeliling Dewan Makan... Tiba2, Indra datang..

"Kenapa kau duduk sini Anis? Jangan lah sedih2... Nah!" dihulurnya beberapa biji gula2 buat ku..

"Indra takyah balik lah... Korang Sabah2 tkyah balik yekk?"

"Kami mahu pulang, sudah lama kami tinggal kan rumah kami dia kampung.. Kau jaga diri tahu Anis.. Jam2 nanti aku akan balik... Kau jangan lupa kan aku tau... Jangan nakal2..."

dan dia pergi......

Time tu lah air mata aku jatuh... Kawan.. oh kawan.... Baru aku rasa kehilangan tu... Kawan2 yang lain semua dah nangis dari siang bila fikir yang kami akan pisah.. tapi aku baru nak menangis sekarang... Sampai lah tiba2 Ddiq datang... Hahaha.. Kata budak2 Sabah dia ni minat aku.. Tapi aku selute dia.. Dia tak pernah kacau aku sebab dia pernah tanya aku ada pakwe ke?? aku jujur kata ada.. Dia hormat aku.. Ddiq memang kawan yang baik... Dia penghibur aku.. Aku suka dengar dia main gitar.. Tapi aku suka Jarry menyanyi...

Ya... Jarry sempat mesej kat aku sebelum dia berangkat.. Dia minta maaf dan suruh aku jaga diri... Pagi jam2am tu memang semua menangis.. Susah aku nak lepas kan baby and Ana... Jessie, Wendi... Semua nya la.... Chin.. Kawan bakawali aku.. Dia ni pendiam.. Tapi aku cuba juga dekat dengan dia.. Dia selalu rendah diri.. Sebab dia tak sekolah, tk tahu baca.. Tapi bila aku minta tolong, dia akan buat.. Dia memang kawan cina Sabah aku yang paling baik... Tak pernah sekali dia lupa tanya aku dah makan ke belum? hahaha...


Kepada kawan2 Sabah ku,

Kalian semua jaga diri ya... Aku sayang kalian semua.. Terima kasih atas perkenalan singkat kita ini... Aku happy sangat bisa kenal kalian... Aku lagi mintak pujik ni.. hehehe.... Maaf kan aku kalau aku banyak salah pada kau semua... Jaga diri ya kawan2 Sabah ku.. Jangan pernah lupakan aku... :')

Baru semalam aku menangis.. Sekarang aku menangis lagii... eemmm..

Akhirnya kami semua berpisah.. Aku cuba tahan dari menangis.. Tapi bila aku hanya mampu lambai Fat and Fateh aku menangis.. Perkenalan kami memang singkat dan sangat singkat.. Aku sememangnya tak rapat dengan mereka macam aku dekat dengan Shatul, Farah atau Faziera.. Tapi, tiap perkenalan akan tinggal kan sebuah kenangan yang paling indah kann??

So, waktu itu, banyak mesej masuk... Deli, Aril, Sham, Ayam, Amie.. Semua kawan2 baik yang wira tu mesej.. Mesej dia orang seakan sama...

"Anis, jaga diri nanti, aku sayang kau... Byeee..."

hahaha.. yaa.. Anis akan jaga diri Anis bebaik.. Korang semua tu pun jaga diri kalian.. Anis akan rindu korang semua.. Pada yang nak sambung belajar, belajar elok2 tahu.. Yang kerja, kerja rajin2 yeeee... Dan yang nak kahwin, Anis doakan perkahwinan tu kekal selamanya... :')

Selamat Tinggal Kem Pelangi Hill Resort, Selamat Tinggal Kawan2 kem, Selamat tinggal cikgu2, tuan2, Koperal... Selamat Tinggal wahai kenangan... Selamat tinggal.....

Semoga esok aku akan berguna pada negara aku....

by the way, aku ada satu video yang ddiq sempat bagi untuk aku.. sebagai kenangan.. hahaha.. dan bila tengok nak gelak sebab nama aku ada.. LOL.. macam2 lah bebudak ni... tapi, part last aku suka.. ada gak rakaman suara jarry  tok aku dengar.. :')

enjoy the video..



p/s: Tiap apa yang diajar pasti akan digunankan, setiap pengalaman pasti akan dijadikan pengajaran, setiap kenangan pasti akan jadi pembakar semangat.. :')

Comments

Popular Posts