Adventure nya Balik

Assalammualaikum..

Hehe.. Akhirnya aku sempat balik Subang jugak.. Kalau last week cuti 4 hari aku tak balik, gara2 baru seminggu kat sana.. Kali ni aku balik kejap.. Jumaat lepas je kelas agama aku terus gerak balik.. Panjang journey aku petang tu.. Mula2 kat Bus Station Seri Iskandar.. Then, gi Puduraya, Then naik rapidKL, ke masjed Jamek tukar train ke KL Sentral..

Al Kisah..

Mula2 je sampai PUDU.. aku ni tak tahu jalan nak balik langsung.. Aku tgk ada papan LRT.. so, aku pun jalan2 and jumpa kaunter.. then aku tanya nk beli token macam mana bagai... dia ajar lah aku.. And tak sengaja, ada satu lelaki muda from China nak ke KL Sentral.. Dia kata ni first time dia ke Malaysia.. So, dia memang tak tahu macam mana nak pergi KL Sentral.. So, dia kata nak ikut aku.. Aku pun tak kisah.. Kesian pulak dah aku tengok dia.. He's real from China tau... Tapi dia nampak pandai, speaking dia ok lah walaupun ada slang2 sikit.. hehehe... it's normal kann.. aku actually tak cye, yang aku mampu speaking tanpa ragu2.. haha.. siap buat lawak lagi...and he's laughing. LOL! hahaha..

then dah sampai KL Sentral. aku dah lega.. sebab nya aku dah tahu nak gerak kemana.. And there's a girl datang kat aku.. Cina juga.. But Malaysian.. Dia tegur aku em.. aku actually terkejut bila dia cakap BM mix with Chinesse.. dia tahu tak aku ni 100% Malay girl! pkai tudung lagi... Tapi aku tetap jawab.. So, dia pun terus tanya..

"You, Mix with Chinesse?" aku jwab "Nope".. "Family?? Atuk Nenek??" "Nope." And she shock.. "Muka u macam cina mehhh.. You pun jawab je bila i cakap mandarin.. I though u cina.." Aku senyum.. Memang aku agak2 faham apa dia cakap.. Maybe sebab aku besar dengan kawan2 cina aku.. Teringat pulak semua bff aku, Kelly, Michelle, Andy, semua lahhh.. Miss Them A Lot... :')

And akhirnya aku selamat sampai rumah.. Memang adventure ahhh aku balik ni... And aku dah relax.. Tak kisah dahh kalau nak balik sendiri.. dah tahu kan.. ThanksAllah to keep my long journey safe.. :')

p/s: Belajar berdikari mampu mendewasakan kita dengan cepat..


Comments

Popular Posts