Selamat Hari Cikgu!

Assalammualaikum Semua...

Wahhh...! Hari ni 16 Mei la....! Cuba ingat balik, 16 Mei ni hari apa?? Bagi yang dah tak sekolah tu, mesti tak rasa penting.. Tapi, bagi budak sekolah sure akan tunggu hari ni, sebab nya kan... TAK PERLU BELAJAR! hahahhaha! betul tak? aku ingat lagi, dulu, kalau sekolah, kalau ada event ke apa-apa ke, semangat kami ke sekolah.. biasa la.. budak budak... so, now, korang dah ingat belum, mehhh lah aku ingat kan... Hari ni ialah....


dah ingat belum? Tak ingat lagi, memang nak kena patah kan gigi tu la cerita dia... Bila ingat hari guru, aku mula lah teringat kan sekolah.... By the way...


Hahaha... What?? Betul kann? Kalau korang pun mesti fikir benda yang sama... Jangan nak poyo rindu nak belajar.. hahaha... Seriously aku rindu masa aku ke sekolah.. Rindu gila gila beb.. Kadang tu rasa sebak bila aku tengok majalah sekolah.. Sebak kau! ahaha.. serious laa.. Rasa sebak, betul2 ni... issshhhh... Kalau lahhh waktu tu boleh diundurkan, aku nak je balik ke masa masa kami gembira ke sekolah dulu... Tapi tak mungkin lah dapatkan..

Bila hari guru tiba je, aku jadi teringat kan masa cikgu Aizam, cikgu Dalalis (cik DAP), cikgu Sull, Ustaz Rosmin, cikgu Radzi.. Berlakon jadi student U8.. Sumpah time tu, memang the best lah cerita dia... Cikgu siap pakai baju budak sekolah style rambut semua.. Lawak siot... Dan sekarang semua tu tinggal kenangan je.. Kat U8 pun just tinggal cikgu Sull and cikgu Radzi jee... Best nyerrr lahh kalau dapat kumpul reramai macam dulu.. Sekali dengan cikgu Ayie, cikgu Azuan, cikgu Azizah, cikgu Jafna, Mama Watie...

Waaahhh, titeewww winnnduuuu.. Yekkkkk! bahasa apa tu.. hahaha.. Teringat Hatta, kalau bengong bengong mesti kita orang guna ayat cam tu. then kata hodoh nye kau ni, gila.. hahahaha... #eh? ni bukan segmen mamat tu lagi.. eeee! kacau!

Back to my topic...

Okay.. Guru ni.. Memang lah sometime diowang ni annoying .. bukan sikit, tapi sangat banyak annoying nya.. Tapi, diorang ni still nak ajar kita... Walaupun tak ikhlas ke apa ke, still je ajar kita.. So, aku still nak ucap TERIMA KASIH kat deme... Kalau dia orang ni tak ada, aku tak rasa aku dapat sampai ke sini.. Tak sangka aku dah hampir 19 tahun, dan dah nak sambung study ke degree pun.. Aku harap aku boleh terus degree dan PhD, insyaAllah... Aku nak bukti kat mama ayah aku boleh.. Aku nak tunjuk kat semua cikgu cikgu aku, aku boleh buat.. Aku nak bangga kan dia orang, nak dia orang fikir.. "Dulu budak ni yang nakal2 tu, aku yang ajar dia, dah berjaya dia sekarang.."

Aku selalu doa aku berjaya, kaya dan aku nak guna kan kejayaan aku untuk bahagia kan family aku... Aku nak berjaya bukan sebab nak berlagak, tapi sebab aku nak mama dengan ayah sekali je rasa tak sia sia lahirkan aku...

By the way, aku nak ucap, kat semua cikgu cikgu aku dari tadika, ustaz, ustazah, teacher dan segalanya yang pernah ajar aku kat tadika, sekolah rendah, sekolah agama, asrama, sekolah menengah , tuesyen Kasturi malah di Matrikulasi Perlis jugak.. Aku nak ucap terima kasih sangat sangat sebab pernah ajar aku, bagi peluang untuk timba ilmu.. Segala jasa cikgu2 saya akan ingat sebab walaupun sikit ilmu yang dicurahkan, ia tetap berguna untuk saya berjaya.. Terima Kasih sangat sangat cikgu.... :)

p/s : Cikgu bagai kan api dan kita bagaikan lilin, cikgu membakar kita supaya lilin boleh digunakan oleh semua untuk bagi cahaya.. :')

Comments

Popular Posts