Bersyukur lah Kawan

Assalammualaikum....

Aku gembira hari ini.... Akhirnya aku boleh nampak kelegaan kat wajah kawan aku... Aku tak tahu apa yang aku fikir ni.. Aku tak tahu lah, aku ni kenal atau tidak kawan aku sepenuhnya.. Tapi, aku pasti hati dia hanya pada lelaki tu.. Tapi kerana takut mengambil risiko terluka lagi, dia terima hadir seorang lelaki lain...

Shatul.....

Entah kenapa hati aku kata kau cintakan Ikmal tapi kau sayang kan Fadhli.. Apa maksud aku? emm.. enatah la... Aku takut apa kau kata sayang pada Fadhli sama macam kau kata sayang kat aku, dan kawan baik kau yang lain.. Sebab apa? Sebab dia je yang ada untuk dengar cerita kau semua nya.. Tapi sebenarnya, hati kau  cintakan Ikmal.. Betul tak? Tak mungkin kita boleh ubah hati kita secepat tu... Tapi, entah lah.. Aku tak mampu membuat andaian...


Akhirnya kemeja ini, menjadi milik peribadi si dia juga... Lepas je bagi.. Kau terus menunggu dan menatap dia...

Buktinya?


Kau tetap nak tunggu dia, tetap nak tatap wajah dia kan?? emmm, entah lah.. Aku pun keliru dengan perasaan kau.. Bukan aku saja cakap macam tu.. Farah dan Dila pun kata, kau keliru dengan hari kau sendiri.. Aku tahu mesti akan ada sikit rasa berharap pada diri kau...

Malam tu, kau dapat mesej.. Dari Ikmal.. Dia kata dia akan pakai... Kau menangis.. Kau cakap kat aku, berani nye dia pakai.. Tak ada rasa bersalah..

Macam mana dia nak bersalah sedangkan kau yang mintak dalam surat tu.. Kau yang jujur kata kau jatuh hati kat dia, kau yang berharap sangat sangat dia akan pakai baju tu... Tapi kenapa kau kata dia macam tu??
Kau nangis kata... Filzah dah nak bertunang dengan lelaki lain.. Aku tahu kau nyesal... Aku dengar keluhan kau.. Ye la, dulu, kau marah dia gara gara kau ingat Ikmal ada hubungan dengan Filzah... Kesian Ikmal... Tapi nasi dah jadi bubur... Kau ada Fahdli, tak mungkin kau nak balik ke masa tu lagi...

Aku rasa kau sangat bertuah Shatul.. Sangat sangat bertuah.. Kau cintakan orang dan kau tak pernah di tolak cinta... Kau tak pernah rasa macam mana sakitnya bila cinta kita ditolak mentah mentah... Sesiapa saja yang kau cinta pasti hargai kau... At least Ikmal terima hadiah kau, dia nak pakai, dia nak mesej kau.. Dia nak jumpa kau je lepas tu... Dia nak je mesej kau.. Tapi aku???????? Aku tak dapat rasa semua tu... Kau patut bersyukur... Walaupun kau selalu je gagal dalam percintaan kau, tapi at least kau rasa kebahagiaan tu walaupun sekejap.. Aku??? Sesaat pun tak layak untuk merasai nya...

Sakit nya lain.... Sakitnya amat pedih.. Kau je tak pernah tahu.. Aku ketawa untuk bahagia kan diri aku... Tapi hati aku nangis...

Kawan,

Aku berharap kau akan selalu mensyukuri hidup kau... Aku tahu kau tak sempurna.. Tapi aku lebih tidak sempurna peribadinya berbanding kau....

p/s : Bersyukur dengan apa yang DIA kurnikan samada ia mudah atau memeritkan...

Comments

Popular Posts