Lelaki Terpenting Dalam hidupKu

kan best kalau merpati putih yang hantar surat tu benar benar wujud di hadapan mata ini.. sejuta surat akan aku coret kan kepada seluruh dunia... aku nak lah kan segala perasaan aku tapi aku tak mampu untuk berkata kata.. Aku tak kuat, entah kenapa lidah aku kerap kelu... Apa pun aku masih mampu mencoret untuk luahkan segala yang terbuku di hati ini..

Aku pelik, kenapa dia bertanya aku soalan sebegitu rupa.. "hensem ke R tu pada awak?" Adakah dia tahu tentang perasaan ku pada lelaki itu... aku cuba luahkan pada Shatul tentang apa yang aku fikirkan ini... Shatul kata dulu kau pernah kata kau tak boleh ada gf sebab kau sangat cemburu.. Kau sangat cepat cemburu... Dan ia memang terbukti! Apa aku boleh buat itu kelemahan kau.. Andai aku boleh terima kelemahan kau, aku harap kau sudi terima kelemahan aku...

aku tak tahu lah kenapa kau ni kuat sangat merajuk, terasa, cemburu.. susah tol kau ni.. sabar aku ada had encik A.S... saya harap awak jangan kerap buat hal.. Aku dapat rasa kau ikhlas kat aku.. Aku yakin.. Lagi lagi lepas aku jumpa sendiri sepupu kau.. Iyad.. Iyad kata kau memang pernah kecewa dulu.. Dan dia harap sangat aku boleh terima kau seadanya..

Aku terharu dengar cerita kau.. Kau kata Iyad kata aku sayang kau.. Bila aku tanya kenapa, kau tanya aku happy ke kenal kau.. aku kata Ya.. dan kau kata itulah jawapan Iyad.. Ohh.. Iyad memang hebat meramal.. Haha Tapi betul ke apa yang dengar mereka tak suka kau.. Yin! terangkan please...! i need your help ni.. Story lah kat aku kebenarannya... Please.. Jangan buat aku tertanya tanya..

Arghhhh! Rasa nak jerit jeee... Ayah seperti dapat menduga hati ini.. Diusap ubun ubun ku dengan penuh kasih.. aku pejamkan mata, aku dapat rasa seluruh kasih ayah dicurahkan di situ.. Renungan redup mata ayah buat aku betul betul tersentuh.. Kata ayah.. "kalau nyah nak share, ayah ada.. kalau tak nak tak apa. Ayah yakin anak ayah hebat, boleh selesai sendiri..." Oh, hati ku bagai dipukul ombak.. sebaknya tak terkata.. Pergi je ayah selangkah, sederas air sungai air mata aku turun.. Rasa nak jerit "Ayah, Nyah sayang ayah, ayah jangan tinggal nyah, jangan hantar nyah kat Perlis tu.. Nyah nak duduk dengan ayah je, jaga ayah, buat kopi untuk ayah tiap kali ayah balik kerja, sediakan makan malam ayah, cerita kat ayah apa jadi hari ini... Sebab ayah lah kekasih yang paling Nyah sayang.. Ayah lah pendengar terbaik, ayah tak pernah jemu pun untuk dengar cerita nyah...Ayah memang LELAKI paling nyah cinta dan sayang.. Terima kasih ayah... Terima kasih....."

Aku harap hidup aku akan lebih smooth lepas aku berangkat ke Perlis nanti... Aku harap sangat.. Aku harap dia faham aku dan akan lebih professional... Aku harap Allah akan sentiasa beri aku yang terbaik.. Aku tahu Dia sedang merencanakan sesuatu yang indah buat aku.. Apakah ia... Aku akan menantinya dengan sabar... :')

Comments

Popular Posts