first of Mei

aku sakit hati batul dengan kawan aku.. Kawan.. aku tekankan kawan.. bukan lawan ye.. kadang kadang kita hidup ni dengan kawan pun boleh bertengkar, boleh terasa hati, boleh sakit hati.. Dia memang lah bukan BFF aku yang paling aku sayang tapi dia tetap kawan aku.. aku hormat dia as friend aku tapi... dia???? okay.. tak apa lah.. hari ini hari kau, esok lusa hari kami.. aku and Shatu; sabar je.. Kami tak akan doakan yang buruk untuk kau kawan, tapi kami redha dan yakin hidup ni macam roda..

aku dah pun buat keputusan.. aku pilih untuk ke Matriks.. Wah! should sekarang aku dah lapor diri untuk ke PLKN di Kem Kuda Gopeng Perak.. tapi... aku tangguhkan.. semua sebab kau Matriks!!! haisshhh.. Ikut kan hati aku, aku nak tangguh matriks and pergi PLKN.. bayangkan lah hari nak beli barang persiapan, aku dapat berita untuk pergi Matriks.. Melalak lah aku..

tapi.........

Macam mana kalau UPU aku dapat Seni Bina...?
aku kena solat istikharah jugak lah jawab nya... Sebab aku memang betul2 tak tahu mana lagi bagus untuk aku pilih.. Rupanya susah jugak ye buat pilihan hidup ni.. Ni baru pilih masa depan.. belum suruh kahwin lagi.. hahaha okay jangan start gatal.. stop! stop!

okay.. by the way.. semalam aku keluar beli hadiah untuk kawan terbaik aku.. teka siapa? Hahaha Tak tahu dah! Chew Kia Li lah.. lagi simple Kelly.. atau pun Miss Purple..

actually aku nak bagi teddy bear yang besaq sikit, tapi bila fikir balik, kalau besar, dia tak akan dapat bawa pergi mana mana dan tak akan ingat aku.. so aku pilih ini....


comel kan? haha saya tahu comel.. secomel saya.. :P

tapi kan... Bila aku jumpa Kelly, aku jadi teringat kan Mr Pink aku.. Mr Pink tu actually chinesse boy.. Aku masih ingat saat pertama kali aku jumpa dia.. Dia dengan baju pink dia.. Masuk kelas akaun pertama di tuesyen kami.. Pasal garang nya cikgu Poon aku dah tak pandang. yang pasti aku tertarik kat budak cina yang pakai baju pink tu.

Mata aku tak berkelip tengok dia.. Wah! dia, kaca mata dia, tinggi dia, memang tip top wa cakap lu! Semua cukup untuk jadi lelaki idaman aku... tapi.. dia tak sunat. hahhaha okay2.. balik cerita.. Dalam syok aku tatap wajah gantang dia, tiba2 Kelly tegur 'you suka dia, tapi coverlah jangan sampai ternganga depan dia.." hahahahaha tu ayat paling lawak dari Kelly seumur hidup aku!

hari seterusnya aku tunggu je dia tiap kali datang. Yang pasti dia budak akaun cam aku, so subjek dia semua sama dengan aku. so tiap kelas aku berwarna warni dengan dia di sisi.. hahaha nak nak pulak.. Port dia dengan geng dia depan aku.. hehehe suka! suka! alang2 dah cerita pasal kawan dia.. Salah satu kawan dia tu lah Mr Purple.. kekasih hati Kelly.. tu panggil Kelly Miss Purple tu.. LOL!

Kisah yang mengingat kan aku soal Purple ialah biskut beras..


kalau dia makan.. bau! pehhhh! gila lah! buat aku nak jugak...! tapi dia tu kedekut.. satu pack ni dia balun seorang je.. suka dengki dia.. hahahaha dengki dalam diam.. hahhaha

by the way tu je cerita.. nanti ada hari aku kongsi lagi pasal dia orang..

anyway..

HAPPY BIRTHDAY MISS PURPLE... I LOVE YOU <3

Comments

Popular Posts