Tuduhan

Saat kau menuduh aku... Saat itu paling sakit.. Dan akan kekal sakitnya sampai bila-bila.. Entah la.. Aku sebenarya cuba untuk pertahan kan kau. Tapi kau takkan faham benda tu... Aku kata kenapa dia layan lelaki lain kalau dia nak kau.. Tapi kau terus tuduh aku yang aku mmg halang kau dan dia... Aku diam. Tapi aku teruskan jugak niat aku.. Aku cuba untuk luahlan kat kau.. Ijat terus mencari aku tanya kan dia. Macam mana aku nak tipu kawan aku yang dia dah  ada kau.. aku cuba nak luahka cerita tu pada kau sebab kau kawan baik aku.. Tapi kau.. Kau tuduh aku nak jauhkan kau dengan dia. And bila aku kata jangan bagi tau dia.. Kau buat apa? kau bagi tahu jugak. Hilang kepecayaan aku pada kau selama 2 tahun kita berkawan.. Mana pergi janji2 kau tu!!!!MANA!!!!!  dan at the end dia marah dia badmood dan kau terus marah aku. salahkan aku...

Aku cuba update yang aku sakit hati.. Dan kau kata aku menunjuk2 yang kita bergaduh... Aku selalu nak update macam2.. Tapi pernah ke kau tahu yang dia update pasal aku...??

"Lahanat punya kawan!"
"aku benci drama pelaq haram jadah barua ni. mampuih p la apa pon!"

Kau tanya kawan2 kita pernah ke aku sekali pun memaki kau.. Memaki dia? Tak pernah.. Tapi kenapa kau tak pernah kata dia salah? Kenapa? Kenapa aku je yang nampak buruk kat mata kau sekarang? Sebab kau jatuh cinta kat dia? Sebab tu je ke?

Kau mintak maaf lepas tu kau suruh kau janji yang aku kena layan kau macam biasa... Then 2 things aku kena mintak maaf dngan dia... Apa ni??!! Kau betul2 jaga hati dia kan? Sampai kau lupa hati kawan kau sendiri.. Kau tuduh aku kedekut kata maaf... Tapi kau pernah cermin diri kau? Pernah kau mintak maaf saat aku menangis sebab kau? Pernah kau kata maaf saat aku terluka dengan apa yang kau kata... Aku terluka lagi...

Status..

Kau terus salahkan aku pasal status..

"My best friend is backstabber"

Demi Allah ni bukan tuju pada kau.. Aku dapat watsep dr kawan baik aku, Shatul. Dia kata ade kawan baik yang pijak belakang dia.. Dia kata dia sedih sgt, dia share dengan aku. Kebetulan aku jumpa ayat ni.. Sebab tu aku buat as status. Tapi kau tuduh aku tuju pd kau.. Aku cuba nak terangkan.. Tapi aku tak mampu sebab hati ini terlalu sakit.. Selama ni pun aku kalau uodate sesal separuh nyawa ke apa kau tak pernah pun nk sentap ke apa. Tapi kenapa skrg mcmni? Kenapa kau asyik nak tuding jari ke aku?? Semua yang slah hanya pada aku ke??

p/s: Kawan baik sepatutnya lebih mengenali sahabatnya, lebih tahu samada kawan dia menipu atau berkata benar. Itu barulah sejati namanya. :)

Comments

Popular Posts