Mengalah

Hyee.. Assalammualaikum..

Wahhh.. lama gilaaa gilaaa apakkk harammmm tak update blog... ni semua sebab internet yg tak power kat Perak tu plus kekangan masa. Amekk BM baku,. kekangan ye.. hahahah Memang terlalu lalu busy... and macam2 happend kat aku selama aku menghilang dari laman ni... And sure aku akan story one by one life aku nanti kat ruang ni... Banyak aku belajar tahun ni.. Aku belajar erti sahabat, erti kehilangan, erti perpisahan and banyak lagi... Bukan senang untuk aku terima tapi andai Allah dah tulis jalan nya aku kena jugak hadap one by one even aku kata aku tak mampu.

Cukup aku kecewa. Kenal seorang lelaki yang aku gelar kawan baik. Dulu Si Pencuri. huh. nama yang dah lama terkubur dlm life aku... Kawan Baik yang aku hilang kerana cinta.. And skrg dia. Ungu. Aku panggil Ungu lah.. hehehe.. Aku hilang dia jugak skrg sebab nya cinta jugak. Kali ni beza sikit. Bukan sbb aku cinta kan dia dia lari tapi sebab dia cntakan orang lain dia tggalkan aku.. hahaha.. Kelakar bila fikir kan balik.. Tapi kenyataan nya aku menangis tiap kali teringat kata2 dia... Even maaf dia hulurkan tapi kesan masih ada. And bukan sng aku nak lupakan. Dan dia terus menyalahkan aku.. dengan kata aku tak matang sebab tak move on.. Memaafkan tak semudah melupakan.. Tu yang aku nak bagitahu dia...

Aku sedih dgn keadaan dia skrg. Macam digunakan.. Aku cuba nak bagi tahu tapi dia tak pernah cuba nak mendengar, tak pernah cuba menerima apa yg aku cuba sampaikan.. Kawan baik ke macam tu? Dia kata aku menghancurkan. semuanya....Kejamnya aku kalau aku nak hancur kan kawan aku sendiri..Akhirnya aku mengalah... Mengalah untuk meneruskan persahabatan ini..

Rasanya ini kali pertama aku mengalah dalam kisah persahabatan aku... hahaha.. kelakar rasanya. Tapi itu lah realitinya..

p/s : Mengalah lah andai ia jalan tebaik untuk kau dari terus disakiti.

Comments

Popular Posts