Mana kepercayaan kau?

Tak pernah sehari pun aku lupa kau... Takpernah sehari pun aku tak rindu bergurau dengan kau.. Tapi kau dh jauh dan aku kena belajar terima nya..Semua kawan kawan dalam kelas mengatakan yang diorang tak puasa hati dengan hubungan kau.. Aku tak mampu nak dengar.. Aku tak sanggup nak dengar. Budak2 kelas nampak kau macam digunkan. Budak kelas nampak kau macam kau lelaki yang bodoh. Tapi diorang tak cakap depan kau sebab diorang tahu nanti at last kau takkan dengar dan kau akan tuduh diorang macam kau tuduh aku!!!

Kau ajar aku erti dendam atas semua tuduhan kau pada aku.. Kau ingat aku apa? Yang senang kau ludah then kau rasa nak kau kutip balik?Macam tu?  Aku tak faham dah dengan aku...

Entah.. Hati aku kosong.. Aku dah kosong pasal kau.. Lagi2 lepas kau mrah budak kelas dan kau post kat group and dalm tu dua kali kau mention nama aku.... Seolah olah kau cuba kata yang aku hasut Faez semua dri berkawan dngan kau...Sumpah.. Sakitnya hnya Allah yang tahu... Aku tak pernah sangka kau akan buat aku seteruk ni... Tduh lah dan terus tuduh... Tak pernah sekali pun terpacul kata maki atas nama kau.. Tak pernah terkeluar yang aku benci kan kau... Tk pernah... Tak pernah ada isu yang aku bercerita pasal kau kat budak kelas.. Tak pernah aku sebut pun nama kau  buruk nya kau atau apa saja pasal kau pada kawan2 kita... Tapi tu yang kau tuduh aku kan?? Takpee aku terima..

kadang aku rasa bodohnya kita bergaduh sebab dia... Yang tetiba muncul dlm hidup kita.. Tuje... Dulu waktu kau dengan Reni tak pernah sekali pun kita bertengkar. Dari situ aku tahu punca nya dia.. Dari mana kau tahu status aku kat wechat?? kau baca? Kau nampak ke sampai kau tuduh aku macam2? aku tahu dia yang bagi tahu,, dia yang report... Tapi dri apa yang dia cerita kau siasat ke dlu? ada kau tgk apa aku post sampai kau terus watsep aku marah2 aku tuduh aku macam2... Dia kata dia tak kisah aku berkawan dgn kau tapi kau sedar tak dia yang cuba hancurkan kita dua.. Kau tak sedar ke benda tu kawan? hmm..

Bagi aku.. kalau dia memang baik , dia sendiri yang akan usaha satu kan kita mcm dulu.. bukan bawa kau jauh dari aku... tu jee.. Tapi biarla.. kau yang  kata kau nak bhagia.. Kalau kau rasa kau boleh bahagia dengan dia teruskan lah.. aku akur..aku terima.. sebab ni keputusan kau.. Tapi ingat kau takkan mampu buat dia macam mana kau buat Reni dulu.. Kau takkan mampu kongkong dia, kau takkan mampu paksa dia macam kau buat dulu.. Kau takkan mmpu cntrol dia... Aku berani kata sebab benda ni jelas aku nampa kat mata aku... Pasal kes mek tu. cukup lah... segalanya nampak.. Niat Nad nak bagi pengajaran je supaya diorang tak lupa kawan.. Tapi entah lah.. Dia boleh tinggikan suara pada Nadzirah yang tak brslaah.. Tu ke perempuan yang kau idamkan? heh.. Dia marah sgt kenapa? memang slh dia kan? Tak bertanggungjawab.. Lepas tu berani sgt nak tumbuk orang bagai... And kau memujuk dia macam org bodoh.. Saat tu semua kawan2 laki kau kata.. mana maruah kau? dayus nya kau seperti takutkan perempuan.. Dayus nya kau bila kau tak mmpu pun nak kawal marah dia.

Aku dengar kata2 dia..
"Lepas ni update lah moment!" tuduhan yang aku tahu ia nya pada aku... aku langsung tak kata apa... walaupun aku rasa benda ni tak de kena mengena langsung dgn aku.. aku diam dan diam... dan kau terus pijak aku dan pijak..

p/s: kenapa terlalu percayakan org yang baru kau kenal berbanding dngn org yang lama kau kenal yg byk susah sng dgn kau yang sering ade utk kau? kenapa? 

Comments

Popular Posts