Bodohnya Kau

Masih aku ingat janji janji untu berkawan sehidup semati Dulu.. aku dan dia sering bebual kan soal masa hadapan. Andai kau ada anak, anak kau kena panggil aku as mama Anis yeh. Aku nak tunjuk anak kau gambar2 buruk kau tu... Andai kita habis diploma ni kita sambung study sama ye kat uitm shah alam. Andai kata kau kahwin dulu, aku nak tempat VIP tau masa majlis kau... Andai segala andaian aku ungkap bersama kau.. Tapi smua nya musnah macam tu jeee... Segala andai tak kan mungkin lagi jadi kenyataan..

Kenapa?Kenapa kawan? Kenapa kerana cinta kau lupakan aku.. Kau kata jodoh. Aku terima. Tapi kenapa mesti kau menjauh Kau kata layan aku macam dulu. Tapi kau yang menghilang.. Mana semua janji janji kau... Tuduhan demi satu tuduhan kau bagi kat aku. Sakit dan sangat sakit. aku menangis tanpa kau pujuk. Tapi aku masih tersenyum kat kau.. Entah lah.. Kadang aku fikir aku terlalu bodoh sbb terlalu sayang kan persahabatan kita.

Macam mana aku nak jelaskan kat kau.. MAcam mana? Entah laa.. Aku masih ingat kau kata aku tak suka kau dgn dia. Memang! Kenapa dia?!! Bukan ke ada ramai lagi org yang lagi baik.. Dan aku masih berharap kau dgn Reni.. Entah lah.. Kau lepaskan dia sebab dia busy.. Aku faham apa yang Reni rasa.. Sangat... Kawan baik aku pun nurse . Hidup diorang memang busy. Dulu kau yang janji nak sayang dia terima dia tapi.... Bila dia sibuk sikit kau curang.. Lepas tu bila kau ditinggalkan kau berjanji dngn dia balik.. And last2 kau tinggalkan dia balik.. Apa ni? Tu bukan kawan aku yang aku kenal.. Kenapa lukakan hati perempuan? Kenapa?

Kau bagi alasan Reni dah suka orang lain.. Kau bagi alasan Reni ada orang lain.. Tapi lepas berminggu Reni masih tanya pasal kau. Masih risaukan kau. Dan Reni masih kekal tidak berpunya. Bodoh nya kau kawan. Tak mampu ke kau baca yg Reni masih syg kan kau.. Yg Reni masih berharap. Bodoh nya kau tinggal dia.. Entah lahh.. Aku diam dengan keputusan kau.. Aku tak mampu dah nak perthankan nya macam selalu...

P/s: Jangan kerana ingin yang lebih baik kau tinggalkan yang sudah terbaik.

Comments

Popular Posts