Membuat pizza!

Assalammualaikum...

Hyeee!! Hari ni sangat lapang kan saya??? hahaha.. Hari ni, saya off day.. So, boleh solat jumaat.. LOL! And apa aku buat kat rumah, aku buat pizza... Saja je try buat.. Aku kan suka buat2 benda macam tu... Senang je nak buat... 

Tepung 180 gm, then uli dengan yis mauripan, pelembut roti sikit, minyak sikit, secubit garam, and air.. dah uli, tinggal je biar dia kembang.. 

Sementara tu aku goreng lah daging, potong nenas, goreng bawang besar, potong cendawan, potong hotdog... then tepung tadi dah okay, aku just sapu Prego, and susun lah apa aku potong tadi semua.. and last sekali tabur chesse Mozarella.... then aku masak lah dalam oven.. Just 180'C dalam masa 20 minit atau 25 minit.. emmm.. 

this is second time aku masak actually.. Petang nye, sebab ayah nak balik.. Yang first, biar lah rahsia.. berjaya.. tapi, biar lah budak gampang tu je ada gambar nye.. hahaha... Sebab sangat lawak... sebab apa? RAHSIA! K!!! sibuk je.. hahhaha...

And alhamdullillah, ayah kata sedap... Sebab ayah ni sangat cerewet ye... mulut dia, main lepas je.. -_-" Sebab tu aku selalu je bertumbuk dengan ayah.. So, siapa nampak tu, jangan lah heart attack sangat ye nanti.. hehehehe... Apa pun. Aku happy sebab hasil nya baik... Kata mama next time kita buat lagi, letak lain2 lah dia punya isi tu.. Suka hati mama laahhh.. Aku yang penat sebab aku yang buat, aku yang beli bahan.. Dah lah aku kena pergi kedai runcit and kedai kek dekat rumah aku je.. Tak dapat nak pergi Giant atau Mydin sorang2, nanti Budak Gampang tu bising lakk.. Dah janji dengan dia, tak boleh sensorang pergi mana2... Tak pe la... Apa pun aku happy tengok semua family aku makan.. :)




p/s: Tak salah mencuba, kalau silap itu perkara biasa... Boleh cuba lagi.. Practice make perfect kata omputeh.. :')

Comments

Popular Posts