Ika Suka Dia


Hye awak semua... Hari ini nak story pasal kisah walid and umi aku di KMP ni... Mereka ni kenal waktu di KMP. Yelaahhh satu kuliah..

Kisahnya bila walid aku ni suka sangat angkat kening kat umi aku.. Ika ada cakap, "awak, tengok lelaki tu, dia suka angkat kening kat kita, takut~" aku ketawa je tau~ dah lawak...

Esok nya Ika cerita, "awak, semalam kita tanya Joe macam ni... tak pergi meeting ke? dia jawab, tak.. kita tanya lah dah tu tunggu siapa? dia jawab tunggu awak lahhh..." Malu nyaaaa Ikaaaaa... Muka dia merah tau time tu.... hahaha

"awak! hari ni lalu belakang, ada lelaki tu, kita malu.. dia selalu angkat kening.."

Aku pun tengok lah siap lelaki tu.. ohhh.. budak sekolah agama doe... baca doa gila best.....
Lama lama cair jugak kawan aku sorang ni... siap nyanyi lagi ainan tasneem.. aku suka dia..
"Bila dia angkat kening padaku, hati ku rasa sesuatu, bila dia senyum pada diriku hati ku rasa tak menentu..."
Amboi... lagi tambah musykil dia nyanyi lagu "bila aku jatuh cinta, kan ku sebut namamu........." alaaa.. lagu Awi Rafael tuu... takkan korang tak pernah dengar kot...

lama kelamaan, Ika makin suka tengok lelaki tu.. Siap curi number Joe lagi time dia tengah cakap number dia time nak beli topap kat kedai tu.. HAHAH.. ganas kawan aku ni...

Satu hari, entah macam mana, dia orang mesej.. Joe jujur.. Dia kata memang dia suka Ika pun.. Berani gila mamat ni.... And Ika terima dia... Mungkin proses terlalu express bak kata Shyma.. HAHAHA...

Biasa lah dalam cinta mesti ada gaduh, ada slah faham, tapi alhamdullillah jodoh masih di tangan mereka.. Joe dah janji lepas matriks nak minang Ika.. Dia orang betul betul nak buat ikatan nampaknya.. Tak kisah lahhh.. Aku sentiasa doakan dia orang.. Sebab aku tahu Allah akan bagi yang terbaik... Orang yang baik kan untuk orang yang baik, So apa salahnya aku berharap macam tu.. :)

Comments

Popular Posts