Hidup Mesti Diteruskan

assalamualaikum..

aku tertanya tanya kenapa dia wujud dalam life aku ni? Aku tak tahu nak tafsir kan apa dia kat hati aku. Actually lah kan, dia dah banyak lukakan hati aku. tapi aku terima je dia dalam life aku ni. Aku just go throught je life aku ni.. Baik sangat ke aku? atau layak kah aku kejam pada seseorang itu?

Aku sayang dia, sebab dia dah buat aku lupa pada luka yang aku alami. Dan luka tu sampai sekarang masih berparut. Entah bila ia akan benar benar sembuh.. Aku tak mungkin tunggu "si Pencuri" lagi.. Tiap kali lihat wajah dia kat album gambar tu,ada je air mata yang menitis ni.. Entah kenapa lah aku ni senang sangat nak nangis kan? manja ke apa? nak kata manja aku boleh je hidup sendiri. tapi kalau bab dia, lemah sikit jantung hati aku ni.. hehe.. 

aku masih boleh tersenyum kalau nak ingat balik semua kenangan aku dengan dia.. yelaaa.. kawan baik lah katakan.. Tapi aku bersyukur, sebab aku dah mampu nak ubat sedikit luka aku ni. Aku tak lagi berharap macam dulu. Malah aku dah boleh terima dia sebagai kawan aku seperti biasa. Walaupun tak dapat aku nafi, yang jantung aku ni laju je berdegup tiap kali dia ada depan mata aku, lagi lagi part dia senyum kat aku. Memang lah dia akan senyum, kan kawan jumpa kawan lama. Apalah.. Tapi aku tak boleh laa.. Rasa nak lari 50km/h je tau! Berdebar gileeerrrrr....... hahahahaha

Emmm, yang sorang lagi ni pulak, aku bersyukur kenal dia.. walaupun mulanya dia muncul untuk sakitkan hati aku dan kawan kawan aku, tapi sekarang aku tahu dia muncul kerana DIA yang menyuruhnya... dia datang untuk uji aku, uji kawan kawan aku. Alhamdullillah aku berjaya.. Semoga Allah sentiasa menjaga kami dan memberi kami kekuatan untuk menempuhi dugaan ini.. 

Tapi walaupun aku ada terluka sebab dia.. tapi aku tak rasa pun aku nak berdendam dengan dia.. kenapa yek? Aku rasa bahagia je kenal dia.. Nak kata aku marah dia, takkan aku boleh reply sms dia macam tak ada apa apa berlaku. Tapi syukur, aku dah tak rasa apa apa dah bila sms dia. Aku lega. Aku  tak rasa marah, tak rasa bengang, sedih, benci atau apa apa lah.. Malah aku rasa macam dia kawan aku, dan dia ada kelebihan sendiri yang buat aku tertarik nak kawan dengan dia..

Tak lama lagi dia nak sambung study daaa... Good Luck Awak.. Saya doakan awak.. awak akan sentiasa jadi kekasih, musuh dan sahabat saya... Jangan lupa janji awak.. Awak kata awak nak masakkan saya makanan teristimewa pada saya kalau awak dah berjaya nanti. Saya akan tunggu... 

emm.. Dua dah selesai. Sekarang aku nak cerita pasal kawan baru aku. Orang nya kecil je.. Tinggi pun 2 inchi je kot dari aku.. Yang penting aku suka dia tersenyum, sebab...... Mata dia! Sepet!

Nama dia... biarlah jadi rahsia.. tapi dia buat aku ingat kat MrPink aku zaman tuesyen dulu.. haha apa lah cerita L.E.Y saya tu yeee.... heheehe i miss u la, mr Pink... hopefully can see you again... also you KK and Mr purple... 

okay, balik kat kawan baru aku tadi. Aku kenal dia kat KMP ni..Jodoh kot, aku tersesat masuk group dinamika lain dari kawan kawan aku. Aku sorang sesat? Bayangkan laaaa~~~ Tapi kenangan tu paling best dan bermakna. Akan aku simpan dalam diary hidup aku.. 

Aku panggil dia Ayang, dan dia panggil aku Sayang.. Haha dia yang ajar.. Bila macam ni buat aku teringat kan Babyboy aku, Jazli.. Rindu rasanya nak jumpa Jazli, Fahmi, Syabil, semua laaa... And aku dapat tahu Apple dah jadi pelakon. Dia berlakon dalam cerita "Dimanakah Juwita?" haaa..yang jadi heroin yang hilang tu, adik kpd Lisa tu lah kawan aku.. Hahahaha Dia selalu panggil aku manjaaa... rindu lah pulak.. Geng2 yang kuat sakat aku, panggil aku "arnab". Rabbit.. semua jadi kenangan... aku mesti tersenyum bila ingat dia orang..

Pasal kawan lelaki aku tadi, dia dah tersohor jadi skandal aku.. Benci lah aku~~ dah lah annoying... anyway, sekarang aku dah ada family....

mehhhh, aku tunjuk mehhh...

haaaa.. ni walid joe and umi Ikau aku... comel tak? hahaha.. mereka ni salah satu cinta KMP tau.. jangan main main... 
and yang ni pulak ialah...kembar aku di KMP.... 


walau apapun Farah tetap kembar yang sentiasa ada dalam hati aku.. Selamanyaaaa......

emmm, okay la,,,nak jogging.. byeeee.... sayang kalian... :)

Comments

Popular Posts