Di rumah Abah

Assalammualaikum..

Yaaa.. Hari ni aku dah selamat sampai ke rumah.. YaAllah, alhamdullillah.. aku akan cuti dua minggu..:)

Em..Actually aku dah boleh balik pada hari jumaat lepas tahu.. Tapi aku boleh lak terlibat dengan program Mengubah Destinasi Anak Bangsa.. Katanya sukarelawan, and charity.. tapi kami dipaksa pergi.. Sabar je laa... So, nak tak nak aku kena pergi..

Berdebar je rasa nak tinggal kat rumah orang yang tak pernah aku jumpa sendirian.. Ulang semula ye..

 SEN DI RI AN..

ye.. nampak?? aku Highlight ye kat situ.. hahaha...

so, aku and budak2 ID dah tercampak ke Teluk Intan.. Hek eleehhh.. Kampung aku jugak... Tapi aku tak dapat kg Selabak ye. Aku dapat kat Parit 5, Chendrong Balai...haaa... So, aku tercampak kat kampung ni dengan Jieha.. Dia budak part two lahh.. sekelas Qairiel lagi... hahha

So, mula-mula sampai kat rumah tu... aku macam krik2 sikit laaa.. Tak tahu nak buat apa... Andaku dah mula bahasa kan bapa angkat aku as Abah.. dan isterinya sebagai Mak... Mula2, aku takut tapi bila dah jumpa dengan anak bongsu abah, Kak Syima, aku lega sikit.. ada kawan... Umurnya 21 tahun.. seusia kakak ku... :)

Malam jumaat tu aku dah keluar ke Pekan.. Kak Syima bawak... And menantu abah, Kak Syida...Emmm.. Syiokk,Makan Mc Donald.. So, aku dah mula jadi baby sitter. Aku kena jaga Nadura... And Qalesya.. :P

Hari berikutnya..
Sepatutnya lah kann, malam tadi aku kena ke rumah Ketua Kampung, tapi aku bersiar lak lahhh dengan kakak2 aku tu.. So, lepas tu pagi2 aku ajak abah ke rumah Tok... Alhamdullillah tepat masa aku sampai.. Then abah bincang2 dengan Tok Haji... And aku jumpa Jieha.. Kawan baru untuk aku.. Dia ID jugak.. Dia dengan aku je sekampung ni.. So, aku kena kerja dengan dia lahhh.. Alhamdullillah kerja kami siap dengan bantuan kak Syima..

Dari situ aku belajar banyak benda sebenarnya.. Aku dapat lihat ramai orang yang ta mampu nak sambung belajar kerana kesempitan wang.. Hidup kat kampung ni macam2 rupanya.. Dan ada yang memang dah tak nak belajar langsung.. Mati mati dia menolak tawaran kami.. hmmm...

Lepas tu aku ke kenduri kawan mak.. :)

Esoknya, abah minta maaf sebab tak dapat bawak aku jalan2.. Serba salah aku.. Aku tak minta pun abah bawak aku gi mana2, layan aku, yang penting abah terima aku macam anak2 dia, tu je... tapi esoknya abah bawak aku gi jenjalan.. Siap makan pizza lagi.. :D













Alhamdullillah, aku selamat habiskan hari2 ku di rumah abah.. Masa untuk pergi dah tiba...

Abah, Mak...
Terima kasih ye sebab jaga Anis untuk beberapa hari ni.. Terima kasih sebab anggap Anis mcam anak2 abah and mak... Anis seronok sangat dapat berada dengan family abah..

Kak Syima,
Terima kasih ya sebab teman anis selalu... Jadi kawan anis.. Terima kasih jugak sebab bantu Anis siapkan tugasan kami tu... Kalau  tak ada akak tak tahu lahhh..

Kak Syida,
Thanks u akak, sebab bagi Anis banyak pesanan.. Cerita kat Anis macam2 cerita... Anis seronok sangat... Lagi2 bila jaga Qalesya.. Bila akak ceritakan tentang life akak, betapa susah untuk akak dapatkan Qalesya, hati Anis tersentuh untuk ada masa depan yang baik macam akak.. Terima kasih sebab sokong Anis untuk terus belajar...

Nadura, Qalesya..
Acik happy sangat kenal korang.. Korang jangan nakal2 ye.. InsyaAllah, acik akan datang lagi... jaga korang semua... and pada Ain, walaupun acik sempat main dengan Ain kejap je, tapi Ain pun acik dah mula sayang sangat2... Acik doakan anak2 buah acik ni besar jadi anak yang baik ye...

Pada akak, abang Ayie, abang Wan.. Thank you ye... Terima Anis dalam family tu... Abang ayie paling baik la... Sumpah rasa cam ada abang.. dengan lawak2 abang ayie... kelakar sungguh.. ahahaha

Terima kasih semua.. Anis minta maaf kalau anis ada buat salah, susah kan semua terutama abah and mak.. Maaf.. Doakan Anis, insyaAllah, Anis akan datang lagi, Anis akan ingat pesan abah tu.. Halalkan makan minum Anis ye.. :')


okay.. thisis Nadura.. Dia sangat nakal tahu...! geram aku... tapi cian dia. mama and ayah dia jauh. dia duduk dengan abah and mak.. tu aku asyik jaga dia... :)


ya... ni princess kita.. Qalesya... Comel kan dia... macam ibu dia la... hehehe... and dia sangat pandai.. pantang dengar muzik, manjang nak menari...


Taraa... Ni lahh kak Syima.. Comel kan dia... dah macam kak kandung aku, kawan aku... :')


  
Ni abah...


Ni pulak Mak...



Ok.. capture terakhir dari aku...kat rumah abah... Ni dalam bilik aku tu ye... hehehe..



by the way, thanks kat Mak bagi hadia dress tu, and rendang tok tu... sedap~ and pada kak syima thanks tuk tudung yang Kak syima jahit sendiri tu... suka sangat.. :')

p/s: Tiap hidup ada jalan cerita nya yang tersendiri, tiap yang terjadi adalah pilihan kita tapi ingat lahhh, sesuatu itu terpilih untuk berlaku atas kehendakNya, jadi redhailah setiap yang terjadi kerana dia lebih tahu akan hikmah disebaliknya... :')

Comments

Popular Posts