Suratan Kita

Assalamualaikum,

Hyee! Akhirnya aku dah dua minggu habis kan Semester dua aku.. emm, masih tak rindukan USJ lagi... Tapi aku masih tetap rindu kan dia yang seorang tu.. Entah apa khabar nya dia sekarang..

Aku terkejut, bila ade notification kat phone aku kata ...ada whatapps masuk from "si Pencuri".. aku terdiam.. aku pandang jee... Dan aku tekan.. huh~ aku ngeluh, dia cuma hantar benda ngarut jeee.. aku balas ha? serius aku tak faham.. Tapi aku nampak dia baca, sebab notification ade tunjuk... And dia tak reply.. aku cuma senyum... Ya.. Aku sedar siapa aku... Aku harus mengalah dan mengalah... Aku tak patut berharap, tak patut mencari dia..

Ya Allah, kenapa? Kenapa? dan Kenapa? Kenapa sampai sekarang hati aku tak boleh lupakan dia.. Pagi petang siang malam aku berdoa untuk lupakan dia andai dia bukan jodoh ku.. Tapi, perasaan tu maki kuat. Tiap kali aku dengar nama dia, aku menangis, aku tersentap.. KENAPA?!
Lupakan dia...

Aku baru saja mengenali insan yang buat aku lupa sejenak terhadap kisah cinta ku yang takkan pernah terbalas.. Dia memberi aku semangat.. Tapi kenapa tiba2 kau senyap???? kau hilang macam tu jee.. Aku tunggu je kau untuk mesej aku, tapi orang lain pulak yang mesej aku setiap hari.. huh! mengeluh lagi.. Kau jadi lain lepas aku kata, "Kau takkan faham perasaan mencintai orang yang tak pernah hargai kau!" Sejak tu, dia jadi kurang berbual mesra dengan aku... Aku kalah, kalah lagi... Semua kekalahan aku disebabkan KAU! hanya KAU! KAU yang telah mencuri hati ku..

Biarlah masa yang tentukan segalanya.. Aku hanya berharap, aku akan tersenyum kelak.. Dan terus tersenyum.. :')

Comments

Popular Posts