Birthday Mrs Katak

Assalammualaikum...

Hari ni birthday sahabat karib aku yang paling aku sayang...yang mana?


haaa, yang ni lah sahabat aku tu.. Warishatul Fatihah bt Abu Hanif.. Dia ni lah Shatul, yang aku suka sebut tu... Disebabkan hari ni birthday dia, so aku merencanakan sesuatu yang agak nakal.. Nakal sikit jee...

Kan aku ada cerita tentang lelaki yang dia minat tu.. Ikmal.. Sekarang semakin maju.. AUMM! hahaha... Dengan berani and selambanya aku mesej Ikmal..

Assalamualaikum ayat permulaan aku dan mula lah lakonan aku.. HAHAHA.. aku actually minta tolong dia.. Nak kenakan Shatul, tapi mula mula dia tanya kenapa nak buat macam tu? Tak baik kenakan orang.. And aku pun kata lah, saya nak surprise dia.. Hari ni birthday dia. Dia tak cakap ok tapi dia tanya nak cakap apa untuk suruh Shatul turun jumpa dia KONON!

Aku suruh lah dia cakap, nak bagi something.. Dia kata lain macam je.. Tak lama lepas tu, dia mesej.. Awak, ambil buku PP Shatul, nanti saya mesej kata saya jumpa buku dia tadi tercicir.. Aku pun all right jelaa...

Aku tengok jam, dah pukul 5, aku tengok Shatul bergayut kat phone. Aku cuak lah, takut Shatul tak dapat mesej Ikmal, kalau tidak habis lah plan. And Ikmal mesej, Awak dia tak reply mesej.. Aku gelabah. Aku suruh Aeen fikir macam mana.. At last, aku kata Aina kau pergi cakap nak call Bilah, sebabAina seorang je tak dapat call Bilah tengahari tadi..

Aina dengan poyo pun buat buat nangis nak call Bilah.. Baru lah Shatul off call and dia ternampak mesej Ikmal..Dia menjerit kuat gila bila Ikmal mesej dia.. "Assalammualaikum.." tak balas..  "Awak, buku PP awak ada pada saya, boleh kita jumpa?"

Mula mula Shatul malas, nak jumpa esok.. Tapi aku kan tengah mesej mesej dengan Mal, Aku suruh lah Mal pujuk jugak turun. And Ikmal mesej Shatul, "Cepat, saya dah otw, dah nak dekat dengan mini mart ni.. "
Sampai je Mini mart, aku nampak muka Shatul gelabah, dia tercari cari mana Ikmal.. Ikmal mesej aku, Saya dah stop mesej dia.. Aku kata lepas 5 minit mesej tak jadi.. Ikmal mesej Shatul kata tak jadi, saya kena patah balik sebab roomate tinggal kunci, bilik terkunci.. AHAHA...

Shatul nampak muram time tu.. Dia kecewa sebenarnya. Aku tahu.. Tapi lepas surprise dia nangis sehabis nya.. Ikmal pun wish dia tepat kami nyanyi lagu birthday.. Hati aku kuat kata, Ikmal mula berminat dengan Shatul.. Dia takkan suka suka boleh join aku buat rancangan ni.. Yang kelakar, Ikmal tertanya2 siapa Anis kawan Shatul tu.. HAHAHA.. tak perlu tahu lah Ikmal.. Suatu hari nanti mungkin kita akan kenal juga..

Warkah buat Ikmal,

"Terima kasih saya ucapkan pada Ikmal. Ikmal dah buat rancangan saya berjalan dengan baik. Ikmal dah banyak tolong tadi.. Terima kasih.. Terima kasih dah buat Shatul gembira.. Saya sangat menghargainya... Hanya Dia yang tahu betapa berterima kasihnya saya pada Ikmal... Terima Kasih... :') "



Ni kek yang aku tempah...actually takde kek, So dengan kreatif aku beli dua kek, gabung... hahaha


Yang ni pulak hadiah untuk Shatul tahun ni... Banyak kannn??? Aku tahu.... kenapa banyak katak??? Haaha.. tu lahhh. kalau nak tahu, Shatul panggil Ikmal as katak tau... Sweet gitu!


Okay, birthday girl suap aku... Em, Semoga kau sentiasa tersenyum Shatul, aku doakankau,aku sayang kau... :')

Comments

Popular Posts