Kedah Aku Datang!

Assalamualaikum kawan kawan semua.....!

Hye.. Berhabuk sikit di sini.. Saya kemas sikit noooo.... Okay.. Hari ni nak story tentang satu percutian AWESOME aku di Kedah... By tajuk pun korang mesti dah tahu kan, aku aka cerita pasal Kedah..

Cuti 21, 22 dan 23 hari bulan 12 hari tu.. Aku and Dila, roomate aku dengan semua roomate Shatul, Dinie, Atin, Aina ke rumah Farahin.. Senang aku panggil mak cik ni Fa'in.. Hahaha... Fa'in tahu aku panggil dia mak cik, bising dia ni.. Tapi tak pe, dia tak tahu blog aku.. HAHAHA!

Rumah Fa'in kat Alor Setar Kedah je.. Dekat je lahhh, tak jauh sangat.. Nak otw dari Arau Perlis ni macam USJ nak pergi Kuala Lumpur macam tu laaa.. So, kami pun gerak naik Kereta Api je laa.. Banyak situasi AWESOME aku nak cerita kat korang ni sebenarnya.. hehehe...

Permulaan adalah semasa kami on the way nak pergi rumah Fa'in....

SITUASI PERTAMA

Teksi.

Masalah betul.. sebab nya... kami bertujuh.. Tapi kena naik satu teksi iaitu kereta waja.. Memang sedap ahh semua berhimpit... bukti???


see...Betapa sempit nye kami di belakang... Ni pun Dila yang tangkap.. Dia tak masuk dalam gambar, okay? Dia sedap lah duduk depan.. Nasib lah tak jauh... Dekat je.. Agak dalam 5 minit kot dah sampai stesen tu...

SITUASI KEDUA

Stesen Kereta Api.

Memang awesome lahhh! okay.. dah nampak abang Fa'in.... Lebih kecil dari Fa'in tahu! Yang paling penting, gaya dia, style dia, bentuk badan dia semua persis Andy Solihin! HAHAHA... Tu yang Shatul emosi betul tengok abang dia tu... HAHAHA... lawak sungguh.. Apa pun aku dah bayang macam mana dalam kereta api jap lagi.. Memang penuh orang kot! Mau tercabut tayar kereta api doe jap lagi kalau kami naik... Tapi itu menipu lah kannn? hahha

SITUASI KETIGA

Di dalam kereta api.

Okay yang ni ada sikit kesedihan gitu.... Mula mula masuk aku dah basah sebab hujan.. Bangau betul lahh.. hahaha Then masuk2 boleh pulak masuk kat tempat cafe tu..kemain sempit.. aku duduk ah kat meja makan tu dengan yang lain.. Boleh pulak Pak cik kedai tu jerit.... marah2.. kata..

"Kalau tak nak makan, jangan duduk lah, orang nak berniaga, kalau duduk situ, siapa nak datang makan.. Orang bayar mahal tiap bulan untuk berniaga buka bagi tempat kat orang waktu naik kereta api..  Belajar je tinggi tinggi tapi tak ada otak...!"

wo wo wo... selamba betul pak cik ni.. memang aku disappointed betul dengan pak cik ni... Bayang kan lah ada warga asing kat situ? Apa reaksi dia? Malaysia cant respect other people, Malaysia tak boleh nak bagi nasihat kat orang awam dengan cara yang baik?????? nak ke tanggapan buruk tu?Taknak ah cakap lebih takut aku pulak kena bash annn..so, just let it go... Sebab takpenting.. Yang penting percutian aku...!

SITUASI KEEMPAT

Masih di dalam kereta api...
Kan kami duduk kat restoran kereta api tu.. So, terpaksa lah  beli makanan sebab nak duduk.. Kalau tak pak cik tu maki lagi... Mahal ngek... Mee yg entah pape tu pun RM5, milo cair pun RM2.50.. Pokai laaaa kalau hari2 naik Kereta api makan...

So, kami makan lambat2, lagi 10 minit nak sampai, kami pun gerak keluar cafe.. wo... memang sempit lah jalan nya.. So, nak tk nak kena lah diri kat sempit2 tu... Aku punya port memang cantik SEBENARNYA.. menghadap tandas.. Hanya Allah yang tahu betapa loyanya tekak aku timetu...... -_-"

And sampai je kat Kedah. Ayah Pain amik kami. Em.. Rumah Pain sangat cantik and besar.. Aku suka... Belakang rumah dia ada sungai, and padi... Kat sungai tu ada jambatan.. Disebabkan kami sampai Jumaat malam so tak boleh lah nak tengok sungai dulu.... Kami makan kat luar rumah.. Tu yang romantik tu... hehehe


ni actually lepas je sampai.. Makan kat luar rumah.. Tapi kan.. Before tu kami sempat jalan tau.. Kami ronda kat Menara, Mini I-City...












 Then balik je... Semua sibuk beronline.. Internet laju lah katakan.. Semua layan Youtube.. lepas gian la tu...
Pagi Sabtu.. Kami dah siap siap awal pagi nak gerak ke city Mall... Memang syok lahhh.. See.. Betapa bahagia nya kami.. Dah lah balik naik bas sampai rumah dah pukul 8 malam.. Kelam Kabut gak mandi and solat... nasib sempat...

And this hasil kami berjalan suntuk...

Tk cukup Dinie.. Dia yang amik gambar...


Hilang kan gian makan Mc Donald.. hehe...


Actually ni kat depan rumah Pa'in before gerak... hehehe...





This is fatin and Dinie... Ni lah Dinie yang pakai tudung tu yeee... Comel yek dia...? hehe


Yang purple tu Pain... Tauke atau ketua rombongan kami.. hehehe.. Yang sebelah tu Dilla... My Roomate..

rasanya cukup lah aku letak gambar tu.. Banyak sangat... hehe.. and macam macam benda pelik jadi sebenarnya.. Nak cerita memang penat la.. Banyak sangat memori.. Biar lah aku je yang simpan indah nya hari tu..

Tapi kan malam tu lepas isyak kami keluar lagi.. Ke alor Setar Mall lak.. hahaha.. Tak penat penat annn? Aku tahu.... Nak tengok wayang sebenarnya tapi last2 terpesong niat tadi... 

Ahad... Pagi pagi lagi kami dah gerak.. Nak gi sawah kena lah lepas subuh... kannnn??
Memang sangat cantik.... 


 ni sungai yang belakang rumah Pain tu... cantik kannn??? aku suka sangat.. Nyaman sangat kat sini..



Ni ialah first time Shatul ke sawah.. so, macam macam hal jadi.. Dia jatuh ke dalam bendang.. tu lawak....!



Sangat seronok.. aku suka sangat... Hari yang indah aku rasa.... see... Aku pergi sungai dan dapat udang!!!



hehe.. jangan lah gelakk... Saja je buat muka tu... hahaha... And tengahari tu kami makan makanan yang sangat banyak... And salah satu lauk ialah hasil dari kutipan Dila and Pain.. Aku just tengok.. hehe.. Apa tu? Siput sedut.. Tahu tak? Tak tahu search Google.com sendiri ya... hahaaha...  by the way, aku sangat happy.. Bahagia... Keluarga Pain sangat baik... aku terasa macam dekat dengan mama and ayah bila duduk dengan mak ayah Pain.. Dua hari dua malam sangat lah sekejap aku rasa... Aku memang tak puas rasanya... Aku akan rindu setiap detik aku di situ....

Terima kasih buat keluarga Pain, semoga keluarga Pain di murah kan rezeki.. Aminnnnn... :')





















Comments

Popular Posts