Merindui Mu Kawan

Masih aku ingat saat itu. Aku terkesima melihat dia bermain bola di situ. Seorang kawan yang panggil musuh. Putih kulit nya. Tinggi perkasa orang nya. Mulut nya tak manis seperti yang di sangka. Apa saja yang terkeluar dr mulut nya memang semua nya menyakitkan hati aku. Tapi dia lah kawan yg tak pernah buat aku sunyi. Bila aku sedih dia dtg dan mengganggu hdup ku. Bila aku ditinggal kan dia lah yg dtg meriuhkan keadaan. Perkataan pertama yg terpacul dri mlut dia ialah "Hey Arnab" dan diikuti "Gemuk buat apa gemuk?" hhahaha. Saat tu aku seperti nk menghalau dia keluar dr hdup aku. Tapi kini aku sedar tu yg buat aku lupa mslh aku. lupa yg aku sdg sunyi.. Hhhaha. aku masih ingat. Dia lah yg selalu mengambil perhatian aku untuk terus ke arah dia.. Tiap aku kecewa pd si pencuri.. yaa si pencuri. Lama rase nyaa aku tak menyebut nama itu. dulu kedengaran indah jee. Buruk mana pun perilaku dia pd aku aku tetap kata yg dia trindah. tp bnda tu hlg lps aku knl insan bernama Hatta. Dia lbh mnghargai aku. Berbalik pada kisah sahabat aku, emm apa lah yg dh jd pada kau skrg? masih penyokong setia arsenal ke? hahaha.. bukan main lagi dia mengena kan jersey kesukaan nya tu. hahaha agak pantas dia berlari di padang cuba mengejar apa yg diinginkan. Bola. Emm. Bola.. Kenapa kau amat dikejari berjuta lelaki? Hebat nya kau. haha.. emm. mungkin ni jee utk kali ni. aku skdr teringat je..

p/s: kdg kte tak sedar siapa yg lebih menghargai kte sehingga ia benar2 hilang.

Comments

Popular Posts