Cuti Kem~

Assalammualaikum....

Yahhh... Akhirnya aku cuti raya haji.... Bukan main lama aku tunggu.... Tapi kejap je pulak rasa bila dah lepas... Minggu lepas sangat sibuk... Mana tak nya, aku banyak sangat aktiviti... Class aku kata PLKN dah tamat... Kelas kenegaraan ialah kelas terakhir... then minggu ni jugak aku pergi latihan menembak...

haaa.. aku dah pegang M16 tau.. 20 butir tembakan aku dah berjaya lepaskan.. Alhamdullillah aku selamat latihan tu.... Renang pun aku dah lepas.... walaupun sebenarnya aku tak reti berenang.. hahaha...

so, aku balik minggu ni.. 4 hari je cuti..... so, bye2 to my dorm...



haa... ni lahh dorm aku, company aku... so susah senang aku nangis aku semua dia orang ni nampak... tapi tak semua dapat dia orang selami hati aku.. Yelaaa.. aku ni bukan suka bercerita apa yang aku rasa.. aku kuat memendam... cara aku luahkan pun hanya dengan menangis.. tu je...

so now, aku dah balik... aku balik sendiri.... tapi yang lawak.. aku balik ke Klang... Sedangkan sampai Subang dulu ktm tu.. tapi aku balik Klang yang jauh tu... Semua nya sebab nak jumpa Hatta... Hahaha... Dia amik aku kat stesen Klang... At last, aku jumpa dia.. Lepas jugak lah rindu ni.... Seriously aku rindu gila kat dia... Waktu tunggu train ke next train aku tak sabar je.. hahaha... sakai betul....

Dia tetap sama... Keding gitu.. ahaha... Tapi mula2 jumpa, aku tengok muka dia, lain sikit.. Tapi aku diam je... Lama2 aku asyik dengar dia batuk je... aku pun tanya lahhh "Tak sihat ke??" dia kata baru semalam... Dia ni..... Kalau aku tahu dia demam tak akan aku benarkan dia ambil aku.... Aku boleh je balik sendiri... Tapi dia nak jugak ambil aku... emmmmm.. Serious aku tersentuh dengan apa dia buat...

aku sangat2 hargai dia... aku bersyukur Allah masih bukakan pintu hati aku untuk insan bernama lelaki... Dan aku bersyukur hati aku terbuka untuk dia... Aku harap sangat dia akan hargai aku sampai bila2....

Petang tu kami makan sama2... Jalan sama2.. dan dia hantar aku balik lepas tu.... Walaupun kejap, tapi cukup untuk aku lepas kan rindu yang terbuku dalam hati aku ni....

Esoknya aku memang sibuk tolong mama... Aku balik kampung untuk sehari... Ya... Sambutan Hari Raya Haji tahun ni tidak begitu meriah seperti selalu.... Kalau nak tahu, aku ni tak boleh tengok sembelihan lembu, kang aku nangis... Automatic tak boleh makan dah lembu tu... Walaupun balik rumah atuk kejap, cukup lahh.. Asal aku dapat lihat atuk masih boleh tersenyum lebar tengok cucu2 dia... atuk, anis harap atuk akan terus sihat dan kuat.... Apapun, abang Topit dah bertunang... Alhamdullillah.. Maybe tahun depan dia akan nikah.. heee... tak sabar la pulak...

and petang raya jugak aku dah balik.. ye ahhh.. esok aku akan balik kem.. hmmmm... so, tu je lah cerita cuti singkat aku... nanti aku cerita lagi... :')

p/s: Masa iu berlalu begitu pantas sehingga aku tak sedar betapa banyak aku telah ciptakan kenangan dalam satu minit... :)

Comments

Popular Posts