Sebulan di PLKN

Hyee..... opsss... Assalammualaikum kawan2...

Yeahhhh.. Ini lah kesempatan yang ada untuk aku cerita cerita sikit tentang apa yang aku alami sejak duduk dalam RIMBA tu....

Okay... mula mula masuk dulu... Aku kenal dengan seorang kawan aku... Nama nya Lana... Orang nya biasa je, berkaca mata.. Tapi, tak sampai sebulan, dia buat penangguh sebab nak sambung belajar.. aku ingat lagi masa tu, aku nangis teruk jugak la...

then, tiap pagi aku kann kena gi PT pagi... lepas tu breakfast kol7.30.. then kol8.30 kena perhimpunan before kelas.. So, kol9 ada kelas... Alkisahnya... Kelas kena lah pakai baju kelas... And kelas ada 4... Aku PK2.. Mula mula dulu.. Aku pendiam je.. Lepas 2 minggu.. Aku aktif betul dalam kelas tu... Semua aku yang pergi depan.. Cikgu pun kenal aku.. Kawan2 kelas pun ada pape, sebut nama aku.. HAiihhhh... Aku ni memang malu sikit, tapi aku jenis berani je pergi depan... Dalam Delta pun aku jugak laaa kena sebut.. Ni semua sebab.. Shazmi... Aku dulu suka tengok dia.. Dia kelakar... Kalau menari, suka dia... Then sekarang dah rapat.. Tak minat lah pulak nak tengok..HAHAHA.. So, dia memang bleh sekepala dengan aku.. And dia ada cerita sikit pasal Shahrul kat aku.. Mamat tu.... -_-" Menyampah lah aku... Dia boleh kata kat Wira Delta aku couple dgn dia.. Aduh... Number aku pun aku taknak bagi, lagi lahhhh nak couple dengan dia... Shazmi kata relax lahh.. Semua tahu dia tipu.. So, aku lega laaa.. Then aku selalu gaduh dengan Azri.. Ishhh.. dia ni... Selalu je ejek aku dengan Ddiq... Budak Sabah.. Aku tak minat laaa... Lagi satu Ali... Dia ni muka macam NasT.. Dia ni ingat kan aku kat Zul.. Sebab apa?? Dia ada awek kat luar, then dia jenis setia... Plus dia memang ada rupa, so, ramai dekat dengan dia sebab nak dia, tapi aku lak, selamba je... So, dia selesa nak kawan dengan aku je la... Anyway dia kata muka aku and Hatta sama.. hehehehe... :P Awek dia pun cantik... :p

Fateh!! Haaa... Dia ni memang aku rapat... Dia budak Mahad... Cam sekolah agama pondok la... Selalu je ada teman aku ke mana2... And dia pun rapat lah dengan semua orang macam aku.. Kawan je dengan semua orang... And one more Fatin.. Dia ni dah bertunang.. Dia study kat Indonesia tahu... Sejak dia form2.. So, both of my friend ni tak ada SPM... ayoyo.... Tapi Fatin (Fat) ni dah nak sambung Master.. Laju kannn.... Tunang dia polis.. Aku dah jumpa.. hehe... Siap makan masakan mak mertua dia lagi.. hehehe.. sedap kata kooooo....


ha... ni buktinya... Abang kata makan tak ajak kann??? hahaha abang tu siapa?? Alaaa.. Lupa nak cerita... Dia ni 23 tahun... Nama dia Burhan... Dia ketua wira Delta... Aku memang dah anggap dia cam abang sebab dia pun bahasa dia abang.. By the way, dengan aku, Fat and Fateh je tau... Special tau.. And apa2 happend dia yang amik berat.. Kami sakit, dia bagi ubat, belikan 100PLUS... mak dia datang pun, dia bawak kami jumpa... bila kami nakal.. dia akan kata "Ishhh adik2 aku ni, macam2 hal..." hahaha.. suka aku dengar.. Anyway dia dah bertunang... :)

EMM... so, banyak benda aku dah belajar kat PLKN ni.. tak sabar nak masuk bulan akhir.. Sebab banyak aktiviti luar... Sekarang aktiviti dalam kem je.. Sebab kami dalam proses belajar.. And training... Paling penat belajar kompas... Kena serious... Sebab time wirajaya kang, cikgu akan lepas kan kami dalam hutan... And kami akan cari jalan keluar sendiri tanpa cikgu guna kompas.. Cikgu kata, kalau hilang lepas 3 4 jam baru dia akan panggil peronda cari kami... haihhhh... Then Tempur tanpa senjata.. tu aku tak kisah.. Sebab semua basic silat je.. Aku dah biasa dah buat... Then hari tu belajar kecemasan... Best... Training dia macam betul.. Cikgu pilih 4 orang tiap company, kami kena cari dia org and bagi rawatan kat dia orang dengan barang2 kecemasan yang cikgu bagi tu... Alhamdullillah Delta berjaya...

Then hari tu ada KKJ... Delta menang number1 kot... aku salah satu yang buat persembahan untuk wakil pembentangan dari Delta... Kemain ketar aku pegang mikrofon time tu... Berdeboooo...

haha.. k la.. last sekali... korang boleh cuci mata tengok gambar2 aku... lain kali aku cerita lagi ye.... byeee..









So, ni je laaahh aku share.. actually banyak lagi... by the way... ni lah Fat and Fateh... Actually nama betul dua2 ni Fatin... Tapi nak beza kan aku panggil macam tu.. hehehe... Lain lah aku... ANIS ada sorang je kata Kem ni... Tu semua kenal aku sorang je Anis.. cehhh, poyo... K lahhh.. apa2 nanti aku cerita lagi... Byeee2!!!!

so, ni lagu paling popular dalam kem kami... time nak masuk kelas....


p/s: Apa yang kita buat, pasti akan ada baik buruknya, hanya kita yang harus pandai menggunakan nya atau menghargainya.. :')

Comments

Popular Posts