Bye2 Semua.. Hye2 PLKN!

Assalammualaikum...

Okay.. today maybe hari terakhir aku nak update blog aku sebelum aku berangkat esok.. Kemana?? emmm.. Ni aku nak story ni... nak jujur ni.... sebenarnya.... se....benar....benar....nya.......


hmmm.. ya.. aku dapat PLKN... so, nak tak nak aku terpaksa pergi.. dah hampir tiga kali aku tangguh.. So, ada masa ni aku pergi la.. Nanti lepas ni aku boleh fokus study aku.. kannn?? :)

Tapi, macam macam yang aku kena tinggal kan sebelum pergi... Aku kena tinggal kan family aku, twitter aku, kau blog aku, bilik aku, hidup aku di luar ni.. dan paling penting dia..

Aku dah siapkan pun semua barang, tinggal nak pergi je esok... emm... So, malam ni hampir banyak kali jugak lah aku nangis.. Tadi, Shatul datang jumpa aku.. Dia peluk aku... Dia bagi gambar kami berempat yang kami tangkap tu... Bila dia peluk aku, dia bisik....

"Anis.. Jaga diri... Janji Anis jaga diri, Shatul sayang Anis sangat2, Jangan nakal2 kat sana... Apa2 contact Atol.... Atol sayang anis..." 

Tiap dia kata dia sayang aku.. Menitis air mata aku kat bahu dia.... Mampu ke aku pergi seorang tanpa dia.... Hampir 4 tahun kami sentiasa bersama setiap hari... Setiap masa selama empat tahun ni dia ada kat depan mata aku, tidur dengan aku, nangis dengan aku, ketawa dengan aku, makan dengan aku, mandi semuanya dengan aku.... Kali ni aku pergi jauh dari orang tanpa dia.... emmm...

Shatul... Shatul jaga diri ye... tak mau gaduh2 dengan Fadhli tahu...! Anis pun sayang Shatul sangat2... Jangan asyik nangis je.. Jangan nangis sekali pun masa Anis tak ada ni... Janji ye.... Jangan lupa Anis... Makan banyak2 tahu, jangan sampai ada biji2 tumbuh kat muka kau... Sebab tu tanda kau Stress.. hahaha... Atul tunggu Anis ye....

Fadhli.... Jangan dengki Shatul sangat.. Dia kalau merajuk payah... Nanti siapa nak tlong Fadhli pujuk dia... kan??? Fadhli tengok2 kan Atol ye... Kalau dia nangis sekali, anis tumbuk muka Fadhli yang bulat tu 10 kali.... Faham~! hehe.. apa2 pun jaga dia untuk anis... Untuk 3 bulan ini.. toloong lahhh.... jangan gaduh pun dengan dia... ye... janji ye...

emm... pada kawan2 lain... Iera, Farah... Tunggu anis balik tahu!!! Anis minta maaf kalau ada salah silap... Doakan anis selamat pergi dan selamat balik ye... Korang jangan nakal2.. Farah nanti nak exam tu buat elok2.. Jangan takut2, sebab Farah tu pandai orangnya.. Tiap kali malam exam Fara mesti mesej anis kann, Kalau anis tak dapat reply, Farah jawab je elok2, jangan takut... Iera.. Kau nanti jaga diri kat tempat orang.. Jangan gduh dengan Miswar memandangkan korang duduk satu blok kat U nanti.. Aku takut runtuh lak Bangunan komsas korang tu.. nanti tak dapat lah aku hantar kau.. atau jumpa kau sebelum kau pergi... emmmm.. Moga kita berjumpa lagi ye Iera.. 

Emm.. last ni....
Untuk awak... Hatta... 
Awak.... Maafkan saya... Terpaksa buat awak tunggu saya.... Sya minta maaf... Awak... Jaga diri ye., Jangan sakit2 ye.. Berat hati saya nak pergi ni bila teringat yang awak selalu je sakit.. Yelaa.. awak tu sakit, tapi selalu degil... Minum ais semua... Marah saya, tapi awak pun sama kan?? Awak... Jangan lupa kan saya ye... Saya pegang tahu janji awak tu... Kalau awak tak tunai kan time saya balik nanti, siap lah awak.. haha.. Awak... lepas ni saya jarang contact awak.. So, awak jangan nakal2 ye.. Kalau ada masa, saya akan mesej awak.. Awak jangan risau ye... InsyaAllah, awak sentiasa saya ingati... Saya harap awak pun akan sentiasa ingat saya.... Awak.... tunggu saya balik ye... Terima Kasih awak.... Terima Kasih utk segalanya.... Dari awal perkenal kita hingga tiap saat awak bersama saya... Terima Kasih.... Saya sayang awak sangat.. Thanks jadi pelengkap hidup saya.. Thanks bangkitkan saya tiap kali saya jatuh... Saya hargai semua tu... Ia takkan tebalas...Awak baik sangat... Sangat baik.... Tunggu saya pulang ye awak... Saya akan sentiasa rindukan awak.... Sentiasa merindui awak.... Doakan awak.... :')

"Ya Allah... permudah kan lah perjalanan aku selama aku berada di sana.. Semoga aku pulang pada 2 Nov nanti sesihat aku pergi pada 17 Ogos ini, Ya Allah.... YaAllah... tolong jagakan semua orang yang aku syangi diluar sana... YaAllah.. Tolong lah lindungi keluarga ku.... Murah kan rezeki keluarga kan... YaAllah... lindungi sahabat sahabat ku.... Jauhkan mereka dari kesusahan... Ya Allah.. Lindungi dia.. kekasih hati ku... Pelihara dia kearah kebaikan... Pelihara hubungan kami supaya semakin baik dan kukuh... YaAllah... Aku mohon... Ampun kan segala dosaku... Jauh kan aku dari perkara yang tidak baik.. Aku mohon.. Lindungi lah aku... Aminnnn...."

p/s: Pemergian sementara ini mungkin satu ujian yang akan mengukuhkan lagi hubungan kita dengan orang yang paling kita sayang... Jadi jangan mengeluh.. Allah lebih tahu mana yang terbaik.. :')


Comments

Popular Posts