Kawan Yang Ku Rindu

Assalammualaikum..

Lama rasa nya aku dah tak mencoret isi hati aku kat dalam ni.. Kekangan masa yang amat sangat. dengan kerja khusus yang bertimbun, projek2 pulak banyak yang perlu aku siapkan. haihh..

Dalam duk sibuk kadang terfikir jugak nak update, tapi tak sempat juga. sebab kadang masa luang yg ada pun memang tak cukup, aku mesti nak guna untuk rehat atau tidur. ni mata ni mata ni haaa... dah lebam ye..

Isi hati aku hari ni pasal kawan.

yaa.. kawan sekarang ni memang susah kan nak dapat? maksud aku kawan yang betul2 faham kita, terima kita and sanggup susah dengan kita... serious aku cakap, kadang jasad aku gembira kat situ, ketawa dengan orang sekeliling, tersenyum dengan keadaan sekeliling tapi, hati aku... Hanya Allah je tahu. serious aku kata hati aku kosong. Hati aku tak ada sama sama gembira dengan jasad aku tu. Aku jadi rindu kat kwan2 lama aku.

baru-baru ni.. aku jumpa salah satu kawan baik aku zaman sekolah. masih kekal  kami bersahabat walaupun sudah 14 tahun berlalu dari awal perkenalan kami. alhamdullillah.. selama 14 tahun, hubungan kami makin rapat.. apa yang aku tahu sekarang dia berhadapan dengan dugaan yag bagi aku berat. 

Aku lihat dia tersenyum. tapi aku tahu macam mana hati dia. aku nampak badan dia susut, aku nampak bengkak pada keliling matanya. aku tahu hati dia sakit. tapi aku mampu buat apa apa. au cuma mampu bg sokongan dan doa. maafkan aku kawan. Semoga Allah meringan kan beban yang tanggung ini. 

Aku tersentap ketika dia kata, dia rindu kan persahabatan yang lama. ya.. aku juga. aku rindu kan kawan2 aku ketika aku di bangku sekolah. kawan2 yang tak pernah letih cuba menghiburkan aku tika aku bahagia dan susah. aku rindu semua tu. aku rindu erti sahabat. aku rindu pendengar hati aku. aku rindu pertanyaan ko okay tak? dan tat kala aku berkata okay je dia pantas berkata aku tahu kau tak ok kau tipu aku. aku rindu tu. sumpah..

aku sunyi.. aku kosong.... Siapa lagi yang akan kesat air mata aku sekarang. aku tahu diowang akan sentiasa ada tapi jasad kami jauh, tat kala aku menangis aku rindu kan pelukan sahabatku tapi... kita jauh.. aku faham..

YaAllah.. kau tabahkan hati ini... aku tahu pasti ada penyebabnya. aku tahu ada perancangan terbaik buatku kelak. aku tunggu, aku tempuhnya.. Sungguh Kau je yang layak tentukan Nya... 

Moga kau kuatkan Kau erat kan Kau kukuhkan persahabatan kami lagi.. Walaupun kami semakin jauh Kau satu kan hati kami... Satu kan jiwa kami..

p/s: Kalau kau sahabat, walau sukar macam mana pun untuk kau hadapi aku, kau akan tetap kuat berdiri di sampingku. 

Comments

Popular Posts